Children as Consumers of Entertainment throught Electronic Media and Violence (CROSBI ID 603895)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nefat, Ariana
engleski
Children as Consumers of Entertainment throught Electronic Media and Violence
U radu su razmatrana obilježja zabave koja se isporučuje putem elektroničkih medija, njihov utjecaj na djecu kao potrošače, te praksa marketinga takve zabave prema djeci. Utvrđeno je da današnja zabava dostupna putem elektroničkih medija obiluje nasiljem, a kod video igara zbog interaktivnog karaktera potrošači, najviše djeca, su u nasilje izravno i uključeni. Velikim brojem istraživanja utvrđeno je da nasilje u medijima ima višestruki negativan utjecaj na djecu, i to kratkoročno i dugoročno. Tim je poraznija utvrđena činjenica da industrija zabave u SAD svjesno cilja djecu s neprikladnim sadržajima, a takvih slučajevima ima i u Hrvatskoj. U empirijskom dijelu, gdje je provedeno istraživanje na uzorku djece od 8 do12 godina, ispitani su bitni, prethodno teorijski obrađeni aspekti teme, gdje je utvrđeno sljedeće: domovi djece su u visokom postotku opremljeni audiovizualnim uređajima i dosta su zastupljeni u dječjim sobama, njihovo je vremensko korištenje osrednje, roditelji smatraju da mediji obiluju nasiljem i to najviše televizija koja se najviše i zabranjuje, te su percepcije video igara i ponašanje u svezi njih povoljniji od njihovog stvarnog sadržaja. Konačno, razmatraju se mogućnosti zaštite djece od nasilja u medijima, što zahtijeva široki pristup uključujući formalne sustave zaštite, medijsko obrazovanje djece i roditelja, te informiranje javnosti. Konačno rješenje je, ipak, u otklanjanju uzroka prisutnosti takve zabave na tržištu.
entertainment industry; children; electronic media; violence; marketing
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
305-325.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Marketinške paradigme za 21. stoljeće
Kesić, Tanja, Ozretić Došen Đurđana
Zagreb: Ekonomski fakultet: Hrvatska zajednica Udruga za marketing
953-6025-13-2
Podaci o skupu
XIX. Kongres CROMAR-a
ostalo
21.10.2005-22.10.2005
Zagreb, Hrvatska