Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sakramentalna kateheza i didaktika simbola (CROSBI ID 49394)

Prilog u knjizi | stručni rad

Pažin, Zvonko Sakramentalna kateheza i didaktika simbola // Za trajni odgoj. Katehetske škole za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola. Zbornik radova / Pažin, Ivica (ur.). Zagreb: Nacionalni katehetski ured, 2006. str. 191-204

Podaci o odgovornosti

Pažin, Zvonko

hrvatski

Sakramentalna kateheza i didaktika simbola

U jednoj homiletskoj knjižici čitao sam dirljivo svjedočanstvo jednog njemačkog biskupa koji je trebao slaviti sakrament svete potvrde s mentalno hendikepiranim mladima u jednome domu. Trebalo je, naime, na tome slavlju propovijedati. Što? Kako? Bit će tamo ti mladi, ali bit će tamo i njihovi roditelji i prijatelji. Kako Nijemci osobito njeguju propovijedanje i redovito se marljivo spremaju, tako je i taj biskup dugo, dugo spremao tu propovijed. I na sam dan krizme, biskup je propovijedao manje od pet minuta i govorio je otprilike ovako. "Ja ću na vas uskoro položiti ruke i pomazati vas svetim uljem. Tako će na vas sići Duh Sveti i vi ćete se ispuniti njegovom radošću i snagom. Duh Sveti je zapravo Božje milovanje. Bog će vas pomilovati (njemački 'streicheln') jer vas voli i jer ste njegova djeca." Nekoliko trenutaka kasnije, dok je krizmao jednoga od njih i nježno stavio ruku na nj, hendikepirani je mladić s velikim naponom ponovio: "Strei-cheln" s izrazom lica koji je značio radost i blaženstvo. Biskup je bio duboko potresen kako je taj mladić srcem shvatio dubinu i značenje toga sakramenta. A čovjek je održao mnoštvo kateheza i mnoštvo homilija o sakramentu potvrde. Eto, ta gesta milovanja bila je ključna za razumijevanje sakramenta kojega nam redovito i nije lako tumačiti mladima. U prvom ćemo dijelu dati kratak pregled simboličnog govora općenito, u drugom o simboličkom načinu govora u Svetom pismu, u trećem ćemo dijelu govoriti općenito o govoru simbola u bogoslužju Crkve, a onda ćemo u četvrtom dijelu kao paradigmu uzeti govor simbola u katekumenskoj liturgiji i krštenju odraslih te o govoru simbola u krštenju male djece. Drugim riječima pokazat ćemo kako su simboli i simbolični čini u prvom redu djelatni znakovi koji proizvode ono što označavaju te kako se ti isti simboli pokazuju kao izvrsna, naravna, po sebi razumljiva sredstva razlaganja i tumačenja samih otajstava koja slave. Tako npr. u svom punom znaku kako je nekada bilo, odijevanje bijele haljine nakon što je bio kršten uranjanjem za krštenika stvarno označava odijevanje u Krista gdje on postaje novo stvorenje. Znak je tako rječit da po sebi ne treba tumačenja.

sakramentalna kateheza, didaktika, katekumenat, simbol

nije evidentirano

engleski

SAKRAMENTENKATECHESE UND SYMBOLDIDAKTIK

nije evidentirano

nisu navedene

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-204.

objavljeno

Podaci o knjizi

Za trajni odgoj. Katehetske škole za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola. Zbornik radova

Pažin, Ivica

Zagreb: Nacionalni katehetski ured

2006.

953-97798-7-1

Povezanost rada

Teologija