Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659688

Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj


Vican, Dijana
Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj // Učenje za poduzetništvo : zbornik radova / Tafra, Vitomir (ur.).
Novi Sad: Tehnološki fakultet, 2012. str. 13-19 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 659688 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
(Entrepreneurial Drive In Elementary School Teachers In Croatia)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Učenje za poduzetništvo : zbornik radova / Tafra, Vitomir - Novi Sad : Tehnološki fakultet, 2012, 13-19

ISBN
978-86-6253-005-9

Skup
2. međunarodna konferencija o učenju za poduzetništvo ICEL2

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 28. 06.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poduzetnička kompetencija kao temeljna kompetencija ; poduzetnički poriv nastavnika ; poduzetno i inovativno djelovanje nastavnika ; poduzetništvo
(entrepreneurial competencies as core competencies ; entrepreneurial drive in teachers ; enterprising and innovative work of teachers ; entrepreneurship)

Sažetak
Poduzetnička kompetencija kod djece i učenika najefikasnije se razvija na razini predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Ona je zahtjev suvremenih nacionalnih kurikuluma zemalja EU, ali i temeljni cilj Nacionalnog okvirnog kurikuluma u RH. Ostvarenje ovog suvremenog odgojno- obrazovnog zahtjeva ovisi, među inim, o osobnoj percepciji nastavnika o usmjerenosti prema inovativnosti, stvaralaštvu, želji za uspjehom, novim odgovorima na nove izazove, novim načinima rješavanja problema. Ova su obilježja sastavnice poduzetničkog poriva pod kojim se podrazumijeva skup osobina koje pokreću osobu na poduzetno i inovativno djelovanje. Polazeći od pretpostavke da će nastavnici koji sebe percipiraju kao osobe s poduzetničkim porivom, efikasnije ostvarivati razvoj poduzetničke kompetencije kod učenika, proveli smo empirijsko istraživanje na uzorku od 466 predmetnih nastavnika u 23 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Cilj je istraživanja otkriti i razmotriti one dimenzije poduzetničkog poriva koje su se pokazale značajnima na upitniku formiranome u skali s 42 tvrdnje strukturirane u pet podskala koje ukazuju na pet dimenzija poduzetničkog poriva osnovnoškolskih nastavnika. Primjenom deskriptivne statistike u radu se interpretiraju rezultati s obzirom na temeljne varijable ispitanika (spol, radni staž i nastavni predmet). Posebno se razmatraju tri dimenzije poduzetničkog poriva osnovnoškolskih nastavnika s pedagoškog gledišta, a to su usmjerenost prema inovativnosti i proaktivnosti, samopoštovanje i usmjerenost prema postignuću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vican, Dijana
Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj // Učenje za poduzetništvo : zbornik radova / Tafra, Vitomir (ur.).
Novi Sad: Tehnološki fakultet, 2012. str. 13-19 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vican, D. (2012) Poduzetnički poriv nastavnika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. U: Tafra, V. (ur.)Učenje za poduzetništvo : zbornik radova.
@article{article, author = {Vican, D.}, editor = {Tafra, V.}, year = {2012}, pages = {13-19}, keywords = {entrepreneurial competencies as core competencies, entrepreneurial drive in teachers, enterprising and innovative work of teachers, entrepreneurship}, isbn = {978-86-6253-005-9}, title = {Entrepreneurial Drive In Elementary School Teachers In Croatia}, keyword = {entrepreneurial competencies as core competencies, entrepreneurial drive in teachers, enterprising and innovative work of teachers, entrepreneurship}, publisher = {Tehnolo\v{s}ki fakultet}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }