Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj poduzetničke kompetencija u okviru kurikulumskih promjena odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 381739)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Luketić, Daliborka Razvoj poduzetničke kompetencija u okviru kurikulumskih promjena odgoja i obrazovanja / Vican, Dijana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Luketić, Daliborka

Vican, Dijana

hrvatski

Razvoj poduzetničke kompetencija u okviru kurikulumskih promjena odgoja i obrazovanja

Ovim je doktorskim radom obuhvaćeno pitanje razvoja poduzetničke kompetencije u okviru suvremenih kurikulumskih promjena odgoja i obrazovanja. Razvoj i primjena poduzetničke kompetencije postaje prioritetan cilj suvremenih odgojno-obrazovnih sustava. Poduzetništvo je jedna od osam temeljnih kompetencija koju učenici trebaju usvojiti tijekom formalnog obrazovanja. Usvojenost temeljnih kompetencija pretpostavka je za ostvarenje cjeloživotnog učenja. U okviru primjene kurikulumskog pristupa u odgoju i obrazovanju, poduzetničku kompetenciju određujemo u svom širem značenju dok se cjelokupna konceptualizacija promišlja unutar pedagogijske znanosti. U teorijskom dijelu rada prikazan je kontekst suvremenih kurikulumskih promjena, razvoj koncepta poduzetničke kompetencije posebice s naglaskom na trenutne tijekove cjeloživotnog učenja. Pored toga, razmatraju se relevantne kurikulumske mogućnosti oblikovanja odgoja i obrazovanja za poduzetništvo. Istraživanjem smo ispitivali razine samoprocjena poduzetničke kompetencije učenika osnovne škole. Stavovi i iskustva učenika ispitani su na dvije razina: samoprocjena osobnog poduzetničkog potencija i samoprocjena stavova prema sastavnicama poduzetničke kompetencije. Korištenjem kvantitativne metodologije istražili smo postavljeni problem istraživanja. Ispitivanje stavova zasniva se na transverzalnom pristupu kojim smo obuhvatili 1962 učenika u obje kohorte (6. i 8. razredi) koje predstavljaju ključna razdoblja u obrazovanju, te je obuhvaćen slučajni stratificirani uzorka osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Provedene analize ukazuju na složene odnose među ispitivanim varijablama. Rezultati ukazuju da su učenici izrazito pozitivno vrednovali svoju poduzetničku kompetenciju. Istodobno pokazuju se brojne razlike u procjeni vlastite poduzetnosti koje se mogu objasniti različitim socio-demografskim varijablama. Rezultati pokazuju da učenice kao i općenito učenici mlađe skupine, na statistički značajnoj razini, imaju bolju procjenu osobnog poduzetničkog potencijala. Na temelju provedenih analiza zaključujemo da se učenici razlikuju u procjeni osobnog poduzetničkog potencijala prema razinama više ili prosječne razine procjene pojedinih elemenata poduzetničke kompetencije. U okviru predikcije osobnog poduzetničkog potencijala, zaključujemo da se dobiveni rezultat može objasniti putem usmjerenosti učenika prema inovativnosti i proaktivnosti, socijalno-emocionalne samoefikasnost i usmjerenosti prema postavljanju i ostvarivanju ciljeva. Rezultati istraživanja također ukazuju na potrebu sustavnijeg razvoja poduzetnosti učenika. Dobiveni rezultati važni su za teorijsko razumijevanje razvoja poduzetnosti učenika, kao i za praktični odgojno-obrazovni rad u našim školama

poduzetnička kompetencija; odgoj i obrazovanje za poduzetništvo; kurikulumske promjene; učenička percepcija poduzetnosti

nije evidentirano

engleski

Development of Entrepreneurial Competence within Curriculum Changes in Education

nije evidentirano

entrepreneurial competence; education for entrepreneurship; curriculum changes; students' perceptions of enterprise

nije evidentirano

Podaci o izdanju

350

19.07.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija