Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola (CROSBI ID 198542)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Karamatić Brčić, Matilda
hrvatski
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola
Implementacija i provedba obrazovne inkluzije u školi je relevantna tema za pedagogijski i društveni kontekst iz razloga što podrazumijeva prihvaćanje i uvažavanje različitosti među djecom kao poticaja, a ne prepreke u procesu učenja i poučavanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojim se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Termin posebne obrazovne potrebe se u kontekstu navedenoga ne odnosi isključivo na djecu s poteškoćama u razvoju. Koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti sve djece u sustav obveznog obrazovanja proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Uvođenje i provođenje inkluzije u školi postaje zahtjevom suvremenih obrazovnih politika zemalja Europe i svijeta pri čemu je mijenjanje škola u svrhu ostvarenja obrazovne inkluzije uvjetovano promjenom cjelokupne odgojno-obrazovne prakse (Mittler, 2006). U radu će se prikazati neke pretpostavke koje su ključne za primjenu inkluzije u školi s posebnim naglaskom na ulogu aktivnosti učitelja i nastavnika kao ključnih sudionika inkluzivnog procesa u školi.
inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; uključenost; redovne škole; učitelj; nastavnik
nije evidentirano
engleski
Implementation and enforcement of inclusive education in the regular school system
nije evidentirano
inclusion; inclusive education; involvement; regular education system; teacher
nije evidentirano