Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659403

Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola


Karamatić Brčić, Matilda
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola // Magistra Iadertina, 7 (2012), 1; 101-109 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 659403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola
(Implementation and enforcement of inclusive education in the regular school system)

Autori
Karamatić Brčić, Matilda

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 7 (2012), 1; 101-109

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; uključenost; redovne škole; učitelj; nastavnik
(inclusion; inclusive education; involvement; regular education system; teacher)

Sažetak
Implementacija i provedba obrazovne inkluzije u školi je relevantna tema za pedagogijski i društveni kontekst iz razloga što podrazumijeva prihvaćanje i uvažavanje različitosti među djecom kao poticaja, a ne prepreke u procesu učenja i poučavanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojim se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Termin posebne obrazovne potrebe se u kontekstu navedenoga ne odnosi isključivo na djecu s poteškoćama u razvoju. Koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti sve djece u sustav obveznog obrazovanja proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Uvođenje i provođenje inkluzije u školi postaje zahtjevom suvremenih obrazovnih politika zemalja Europe i svijeta pri čemu je mijenjanje škola u svrhu ostvarenja obrazovne inkluzije uvjetovano promjenom cjelokupne odgojno-obrazovne prakse (Mittler, 2006). U radu će se prikazati neke pretpostavke koje su ključne za primjenu inkluzije u školi s posebnim naglaskom na ulogu aktivnosti učitelja i nastavnika kao ključnih sudionika inkluzivnog procesa u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Matilda Karamatić Brčić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Karamatić Brčić, Matilda
Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola // Magistra Iadertina, 7 (2012), 1; 101-109 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Karamatić Brčić, M. (2012) Implementacija i provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja u sustavu redovnih škola. Magistra Iadertina, 7 (1), 101-109.
@article{article, author = {Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, M.}, year = {2012}, pages = {101-109}, keywords = {inclusion, inclusive education, involvement, regular education system, teacher}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1846-3606}, title = {Implementation and enforcement of inclusive education in the regular school system}, keyword = {inclusion, inclusive education, involvement, regular education system, teacher} }