Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659229

Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca


Roviš, Darko; Bezinović, Petar
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca // Sociologija i prostor, 49 (2011), 2; 185-208 doi:10.5673/sip.49.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 659229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca
(School bonding - an analysis of attachment to school and commitment to schooling in high school students)

Autori
Roviš, Darko ; Bezinović, Petar

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 49 (2011), 2; 185-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vezanost za školu ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obveza.
(School bonding ; Attachment to school ; School commitment)

Sažetak
Vezanost za školu (School bonding) se može razmatrati kroz različite oblike odnosa učenika sa školom, nastavnicima, vrijednostima i normama koje škola promiče. Kao takva ona je snažan zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja kojima se krše socijalne norme koje sama škola promiče. Cilj istraživanja bio je provjeriti mjere privrženosti školi i predanosti izvršavanju školskih obveza kao dviju temeljnih dimenzija konstrukta vezanosti za školu. U tu su svrhu pripremljene odgovarajuće mjerne ljestvice u skladu s konceptualizacijom Maddox i Prinz (2003). Podaci za analizu su prikupljeni na uzorku od 1.927 adolescenata, učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Dvodimenzionalnost konstrukta je potvrđena faktorskom analizom. Koeficijent pouzdanost (Cronbach alfa) ljestvice Privrženosti školi od 10 tvrdnji iznosi 0, 87, dok pouzdanost ljestvice Predanosti izvršavanju školskih obveza od sedam tvrdnji iznosi 0, 86. Njihova konceptualna različitost potvrđena je usporedivim regresijskim analizama s nizom prediktorskih varijabli kojima se ispitao odnos učenika prema školi. Ljestvice su provjerene i s obzirom na školski uspjeh, spol i tip škole koju učenici pohađaju. Učenici koji ostvaruju bolji školski uspjeh iskazuju višu razinu privrženosti i predanosti, dok se učenici različitih tipova škola značajnije ne razlikuju po svojoj privrženosti školi, ali se značajno razlikuju po predanosti izvršavanja školskih obveza. Djevojke općenito i učenici gimnazijskih programa iskazuju višu razinu predanosti izvršavanju školskih obveza od učenika strukovnih škola. Provedene analize potvrđuju valjanost razvijenih mjernih ljestvica i njihovu upotrebljivost za dalje istraživanja konstrukta vezanosti za školu na hrvatskom govornom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Petar Bezinović (autor)

Avatar Url Darko Roviš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Roviš, Darko; Bezinović, Petar
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca // Sociologija i prostor, 49 (2011), 2; 185-208 doi:10.5673/sip.49.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Roviš, D. & Bezinović, P. (2011) Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca. Sociologija i prostor, 49 (2), 185-208 doi:10.5673/sip.49.2.4.
@article{article, year = {2011}, pages = {185-208}, DOI = {DOI 10.5673/sip.49.2.4}, keywords = {vezanost za \v{s}kolu, privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost izvr\v{s}avanju \v{s}kolskih obveza.}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {DOI 10.5673/sip.49.2.4}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Vezanost za \v{s}kolu – analiza privr\v{z}enosti \v{s}koli i predanosti \v{s}kolskim obvezama kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {vezanost za \v{s}kolu, privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost izvr\v{s}avanju \v{s}kolskih obveza.} }
@article{article, year = {2011}, pages = {185-208}, DOI = {DOI 10.5673/sip.49.2.4}, keywords = {School bonding, Attachment to school, School commitment}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {DOI 10.5673/sip.49.2.4}, volume = {49}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {School bonding - an analysis of attachment to school and commitment to schooling in high school students}, keyword = {School bonding, Attachment to school, School commitment} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font