Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659118

Roditelji o svojoj ulozi u odgoju djece


Rađenović, Petra
Roditelji o svojoj ulozi u odgoju djece 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


Naslov
Roditelji o svojoj ulozi u odgoju djece
(Parents about their role in education of children)

Autori
Rađenović, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
19.11

Godina
2013

Stranica
90

Mentor
Zloković, Jasminka

Ključne riječi
Pozitivno roditeljstvo; odgoj; temeljne odgojne funkcije obitelji; kompetentnost roditelja; edukacija roditelja
(Positive parenthood; education; basic family functions in child education; parents competences; parents education)

Sažetak
Unutar obiteljske zajednice otac i majka imaju važnu ulogu – roditeljsku. Roditeljstvo je važna i zahtjevna životna uloga koja mnogim roditeljima predstavlja izazov čiji je ishod unaprijed neizvjestan. Ono je ujedno i sveobuhvatan pojam koji sadržava niz aktivnosti i vještina odraslih koji skrbe o podizanju i njezi djece, odnosno uključuje vještu i kreativnu uporabu znanja, iskustva i metoda (Arendell, 1997.). Upravo kompleksnost i važnost roditeljske uloge u odgoju djece potakla je istraživanje s ciljem ispitivanja mišljenja roditelja o njihovoj ulozi koju imaju u odgoju djece s obzirom na šest različitih funkcija koje proizlaze iz te uloge (uspostavljanje discipline, podrška socijalizaciji djeteta, roditeljski nadzor i slobodno vrijeme, emocionalna povezanost roditelja i djece, briga roditelja za higijenu, prehranu i zdravlje djece, praćenje školskih obaveza i obrazovnog procesa djeteta), te njihov stav o vlastitim odgojnim postupcima i spremnost na edukaciju za roditeljstvo. Istraživanje je provedeno na 130 roditelja te 30 djece tih istih roditelja u dobi od 11 do 14 godina. Rezultati ukazuju na to da roditelji nemaju uvijek dovoljno vremena za druženje sa svojom djecom zbog poslovnih obaveza, radnog vremena i životnog ritma, no unatoč tome većina ih vodi računa o disciplini, socijalizaciji djece, slobodnom vremenu i nadzoru djece, njihovom zdravlju, školskim obavezama i emocionalnom razvoju. Dio roditelja se ne osjeća dovoljno kompetentnim za obavljanje određenih odgojnih postupaka, te osjeća potrebu za stručnom pomoći. Rezultati ukazuju na teoretske postavke odgoja u suvremenoj obitelji, te otvaraju vrata daljnjim istraživanjima na ovu temu. U svakom slučaju, za unaprijeđenje obiteljskog života i obavljanja svih roditeljskih funkcija u odgoju djece u skladu s pozitivnim roditeljstvom, roditeljima je potrebna pomoć u vidu raznih edukacija za roditelje i suradnje sa školom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Mother and father have the most important role in the family – the role of parents. Parenthood is very important and demanding role in life that can cause a challange with uncertain outcome to lots of parents. This comprehensive concept includes line of activities and skills of adults that have responsability of raising children and caring for them, which also includes skills for creative use of knowledge, experience and methods (Arendell, 1997.). Complexity and importance of parets role in raising children has motivated a research based on examination of parents opinion on their role in raising children in relation with six different functions of parenthood (discipline children, support in socialization process, parental control nad childrens free time, emotional connection parent – child, concern for childrens hygiene, nutrition and health, monitoring childrens school obligations and educational process). The parents opinion on their parental skills and willingness to participate in education for parents, was also examined. Research was conducted on 130 parents of school children and 30 children of this parents at the age of 11 – 14. The results of this study point out to the fact that parents don't always have time to spend with their children because of the business obligations, working hours and rapid lifestyle, but inspite that they keep track of discipline, socialization of their children, free time of their children, parental control, school obligations and emocional development of their children. One group of parents does not feel competent enough for preforming several parent duties and feel the need of professional guidence. The results also point out to further research of modern family and the values of education in the modern family. It is important to mention that for improvements in modern families, and impact that parents have on childrens education, it is crucial to offer help to parents through education for parenthood and good collaboration with school.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Jasminka Zloković, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka