Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata (CROSBI ID 603393)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 191-191

Podaci o odgovornosti

Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja

hrvatski

Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata

Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima. Istraživanja u Hrvatskoj pomalo prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu, no izostaju istraživanja koja se bave percepcijom i stavovima nastavnika u svezi različitih oblika nepoštenog akademskog ponašanja studenata. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri nastavnici primjećuju različite oblike nepoštenog ponašanja studenata u akademskim situacijama, koliko su im navedena ponašanja (ne)prihvatljiva, te čija je odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 57 nastavnika sa zdravstvenih veleučilišnih studija u Zagrebu, od čega je 59% žena, a 41% muškaraca. Nastavnici najčešće zamjećuju da se studenti raspituju za pitanja na ispitu na koji još nisu izašli, što smartraju prihvatljivim ponašanjem. Međutim, često primjećuju kako studenti prepisuju od drugih studenata za vrijeme ispita, kao i da dopuštaju drugima da prepisuju od njih, što većini nastavnika nije prihvatljivo. Vrlo rijetko se događa da nastavnici uoče studentovo krivotvorenje ocjene, izlazak umjesto drugog studenta na ispit, slanje ili primanje odgovora na ispitu mobitelom ili polaganje ispita „preko veze“. Za 22, od ukupno 26 navedenih ponašanja opisanih u česticama, nastavnici većinom smatraju da su u potpunosti neprihvatljiva. Najprihvatljivija su im ponašanja: raspitivanje o pitanjima na ispitu na koji student još nije izašao, neprijavljivanje varanja od strane drugih studenata, te zajedničko rješavanje individualno zadane domaće zadaće. Po pitanju odgovornosti za nepošteno ponašanje nastavnici u najvećoj mjeri smatraju da su oni sami odgovorni za suzbijanje istog (98.3%), dok u nešto manjoj mjeri delegiraju tu odgovornost na studente, odnosno obrazovnu ustanovu. Utvrđene su i spolne i dobne razlike za manji broj čestica, kao i značajna interakcija dobi i spola, ali zbog obilježja uzorka te je nalaze potrebno interpretirati s oprezom.

akademska čestitost; varanje; studenti; nastavnici

nije evidentirano

engleski

Teachers' perception of academic integrity of students

nije evidentirano

academic honesty; cheating; students; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

191-191.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka

Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-2-5

Podaci o skupu

21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

poster

01.01.2013-01.01.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija