Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658649

Glazbene igre u nastavi glazbene kulture u razrednoj nastavi


Jakobljević, Marija
Glazbene igre u nastavi glazbene kulture u razrednoj nastavi 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


Naslov
Glazbene igre u nastavi glazbene kulture u razrednoj nastavi
(Music games in music lessons in primary level education)

Autori
Jakobljević, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
27.11

Godina
2013

Stranica
41

Mentor
Radočaj-Jerković, Antoaneta

Neposredni voditelj
Šulentić Begić, Jasna

Ključne riječi
Nastava glazbe; glazbene igre; razredna nastava
(Music lessons; music games; primary level education)

Sažetak
Od školske godine 2006./07. prema nastavnom planu i programu u nastavi glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole prisutna su područja pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elementa glazbene kreativnosti. Glazbene igre pripadaju području elementa glazbene kreativnosti, a u četvrtom razredu i same postaju nastavno područje. Po važećem planu, slušanje glazbe jedina je obvezna aktivnost, a ostali sadržaji ovise o izboru učitelja. U programu se preporučuje često korištenje glazbenih igara, kretanja uz glazbu i sličnog iako to najčešće ovisi o osposobljenosti učitelja. U radu se polazi od istraživačkih pitanja na koja se pokušalo odgovoriti analizom dnevnika praćenja nastavnih sati glazbene kulture i priručnika za učitelje koji prate udžbenike za nastavu glazbene kulture. Svrha analize bila je ustanoviti koriste li učitelji glazbene igre u nastavi glazbene kulture, na koji način i imaju li one utjecaj na dječju motivaciju. Istraživanje je pokazalo da većina učitelja koristi glazbene igre u nastavi glazbene kulture. Ipak trećina njih tijekom istraživanja nije koristila niti jednu igru. Učiteljice koje su više puta tijekom sata koristile igre, promišljeno su ih uključile u nastavu koristeći tako svaki puta različitu vrstu glazbene igre. Korištenje igre u nastavi pokazalo je utjecaj na motivaciju učenika. Učiteljice koje nisu koristile igre, često su morale upozoravati učenike, jer učenici nisu bili u stanju pratiti nastavu. Na satima u kojima su bile prisutne glazbene igre učenici su bili znatno zainteresiraniji za rad i činilo se kao da vrijeme na takvim nastavnim satima prolazi brže.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek