Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA (CROSBI ID 198377)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 2; 170-180

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA

U radu se objašnjava prikriveni kurikulum kao teorijski koncept, ekspliciraju se njegova temeljna obilježja i opisuje teleološka i strukturalno-procesualna dimenzija ˝prikrivenosti˝. Temeljna je funkcija ˝prekrivenog˝ kurikuluma metodološka. Koncept omogućuje da se objasni kako u standardiziranoj situaciji učenja nastaju obrasci ponašanja koji mladima omogućavaju integraciju u dominantnu društvenu skupinu, odnosno kulturu. Nastao iz potrebe da se nadomjesti redukcionizam kurikulumske teorije, koncept prikrivenog kurikuluma omogućio je istraživanje čimbenika koji stvarno utječu na odgojne rezultate i zato ga treba vrednovati s gledišta njegova doprinosa istraživanju zbiljskih procesa socijalnog učenja u školi. Mnogobrojna su istraživanja školske svakodnevnice dovela do toga da se o društvenoj efektivnosti školske prakse prestane zaključivati iz nastavnih planova i programa i društveno-pedagoških intencija učitelja i odgovornih za školu te da se rekonstruiraju vanjske i unutarnje determinantne nastavne situacije koje podržavaju hijerarhijsku strukturu odnosa u nastavi, konkurentsko ponašanje, poslušnost, nezainteresiranost i druge aspekte ponašanja koji se, u odnosu na objavljene (emancipacijske) odgojne ciljeve, procjenjuju negativnima.

kurikulum; prikriveni kurikulum; etnološka istraživanja; emancipacijska pedagogija

nije evidentirano

engleski

THE CONCEPT OF THE HIDDEN CURRICULUM

nije evidentirano

curriculum; hidden curriculum; ethnographic research; emancipatory pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

141 (2)

2000.

170-180

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija