KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA (CROSBI ID 198377)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA
U radu se objašnjava prikriveni kurikulum kao teorijski koncept, ekspliciraju se njegova temeljna obilježja i opisuje teleološka i strukturalno-procesualna dimenzija ˝prikrivenosti˝. Temeljna je funkcija ˝prekrivenog˝ kurikuluma metodološka. Koncept omogućuje da se objasni kako u standardiziranoj situaciji učenja nastaju obrasci ponašanja koji mladima omogućavaju integraciju u dominantnu društvenu skupinu, odnosno kulturu. Nastao iz potrebe da se nadomjesti redukcionizam kurikulumske teorije, koncept prikrivenog kurikuluma omogućio je istraživanje čimbenika koji stvarno utječu na odgojne rezultate i zato ga treba vrednovati s gledišta njegova doprinosa istraživanju zbiljskih procesa socijalnog učenja u školi. Mnogobrojna su istraživanja školske svakodnevnice dovela do toga da se o društvenoj efektivnosti školske prakse prestane zaključivati iz nastavnih planova i programa i društveno-pedagoških intencija učitelja i odgovornih za školu te da se rekonstruiraju vanjske i unutarnje determinantne nastavne situacije koje podržavaju hijerarhijsku strukturu odnosa u nastavi, konkurentsko ponašanje, poslušnost, nezainteresiranost i druge aspekte ponašanja koji se, u odnosu na objavljene (emancipacijske) odgojne ciljeve, procjenjuju negativnima.
kurikulum; prikriveni kurikulum; etnološka istraživanja; emancipacijska pedagogija
nije evidentirano
engleski
THE CONCEPT OF THE HIDDEN CURRICULUM
nije evidentirano
curriculum; hidden curriculum; ethnographic research; emancipatory pedagogy
nije evidentirano