Početci profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj (CROSBI ID 603193)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mendeš, Branimir
hrvatski
Početci profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj
Obrazovanje i profesionalni razvoj odgojitelja sastavni je dio različitih koncepcija predškolskog odgoja. Svaka od njih na svoj je specifičan način definirala uloge predškolskog profesionalca. Osnivanje prvih predškolskih ustanova u Hrvatskoj tijekom druge polovine 19. stoljeća te njihovo širenje ukazalo je na potrebu sustavnog osposobljavanja odgojnog osoblja za rad u njima. Na tragu te ideje u šk. god. 1880/81. započeo je s radom, pri Učiteljskoj školi ss. milosrdnica u Zagrebu, tečaj za izobrazbu zabavišnih učiteljica. U trajanju od jedne školske godine polaznice su stjecala temeljna znanja za rad u tadašnjim dječjim zabavištima. Prva koncepcija profesionalnog obrazovanja zabavišnih učiteljica u potpunosti se temeljila na idejama njemačkog pedagoga Friedricha Fröbela, začetnika dječjeg vrtića, čijom su zaslugom vrtići „krenuli u osvajanje svijeta“ (Engelbrecht, 1986).
institucijski predškolski odgoj; prve predškolske ustanove pedagoški sustav Friedricha Fröbela odgojitelji; profesionalno obrazovanje; Učiteljska škola ss. milosrdnica u Zagrebu
nije evidentirano
engleski
Beggings of professional education of pre-school teacher in Croatia
nije evidentirano
institutional preschool; first preschool educational system Friedrich Fröbela educators; professional education; Teacher School ss. Mercy in Zagreb
nije evidentirano
Podaci o prilogu
16-16.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Stoljeća zadarskog školstva: knjiga sažetaka
Ivon, Katarina
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
978-953-331-024-4
Podaci o skupu
Stoljeća zadarskog školstva
predavanje
21.11.2013-23.11.2013
Zadar, Hrvatska