Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta (CROSBI ID 198267)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Perković, Lada Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta // Život i škola = Life and school, 46 (2000), 3; 76-93

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Perković, Lada

hrvatski

Uporaba kognitivnih strategija učenja u djece različitog školskog uzrasta

Cilj ovog rada bio je utvrditi razlikuju li se učenici različite dobi glede strategija koje koriste u učenju, a koje obuhvaćaju kognitivne aspekte važne za postizanje uspjeha u školi. Teorijsko ishodište ovog rada je kognitivni model učenja i pamćenja. Iz ovog cilja istraživanja proizašla su 3 problema istraživanja: 1) ispitati postoje li razlike u korištenju pojedinih strategija učenja između učenika 5-tih, 7-ih razreda osnovne škole te 2-gih razreda srednje škole ; 2) povezanost ispitivanih strategija učenja s mjerama uspješnosti učenja za svaku dobnu skupinu i 3) postoje li razlike u korištenju strategija učenja između učenika koji su postigli bolje i onih koji su postigli slabiji školski uspjeh. Istraživanje je provedeno skupno Upitnikom za ispitivanje strategija učenja koji je uobličila Zoričić (1995) na ukupno 249 učenika 5-ih i 7-ih razreda OŠ i 2-gih razreda srednje škole, a autrica upitnika je Vizek Vidović (2005). Na osnovi statističke obrade dobivenih rezultata zaključili smo da: 1) učenici 5-tih razreda OŠ znatno češće koriste strategiju organizacije učenja i strukturiranje materijala od učenika srednje škole, da učenici 5-ih i 7-ih razreda znatno češće koriste strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije od učenika srednje škole, te da učenici 7-ih razreda OŠ i učenici srednje škole znatno češće koriste strategiju slabe organizacije učenja i površnosti u izvršavanju obveza. Za strategiju pripreme i planiranja učenja nije nađena statistički značajna razlika u korištenju između ove tri dobne skupine. U razredima osnovne škole pojedine strategije učenja znatno su više povezane s mjerama uspjeha nego kod učenika srednje škole. Učenici s vrlo dobrim i odličnim uspjehom u 5-tim razredima OŠ znatno više koriste strategije organizacije učenja i strukturiranja materijala koji se uči te strategiju samoevaluacije naučenog i traženja povratne informacije u odnosu na one koji obrazovni period završavaju s lošijim uspjehom. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu da se učenici i u osnovnoj i u srednjoj školi sustavno podučavaju strategijama učenja.

strategije učenja ; kognitivni aspekt učenja ; podučavanje strategijama učenja

nije evidentirano

engleski

The use of cognitive learning strategies in different school-age children

nije evidentirano

learning strategies ; cognitive aspects of learning ; teaching learning strategies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (3)

2000.

76-93

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Psihologija