Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657637

Maloprodajna struktura i opskrbni lanci


Segetlija, Zdenko
Maloprodajna struktura i opskrbni lanci // Perspektive trgovine 2013. Odnosi u lancima opskrbe. / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Zagreb, 2013. str. 87-107 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Maloprodajna struktura i opskrbni lanci
(Retail Structure and Supply Chains)

Autori
Segetlija, Zdenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Perspektive trgovine 2013. Odnosi u lancima opskrbe. / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka - Zagreb : Ekonomski fakultet Zagreb, 2013, 87-107

ISBN
978-953-6025-81-7

Skup
Perspektive trgovine 2013. Odnosi u lancima opskrbe.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska., 21. - 22-11. 2013.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Maloprodaja; maloprodajna poslovna jedinica; maloprodajni lanac; opskrbni lanac; Republika Hrvatska
(Retailing; retail business unit; retail chain; supply chain; Republic of Croatia)

Sažetak
U radu se najprije analiziraju pojmovi: maloprodaja, maloprodajna poslovna jedinica, maloprodajnih oblik i opskrbni lanac, a nakon toga daju se temeljne napomene o logistici maloprodajnih lanaca. Temeljem dostupnih podataka, kao i već provedenih istraživanja za Republiku Hrvatsku (u usporedbi s drugim tranzicijskim i tržišno-razvijenim zemljama), u radu se obrađuju tri pristupa razvoju maloprodaje u pojedinoj zemlji: (a) analizom kvantitativnih pokazatelja razvoja maloprodajnih kapaciteta njezine učinkovitosti, (b)analizom kvalitativnih pokazatelja maloprodajne strukture, i (c)analizom pokazatelja razvoja maloprodaje na temelju određenih teorijskih koncepata (osobito razvoja oblika maloprodajnih poslovnih jedinica u opskrbnim lancima - u lancima stvaranja vrijednosti). Tek takvim pristupima mogu se procijeniti učinci i važnost maloprodaje u pojedinoj zemlji. Rezultati takvih analiza pomogli bi ne samo trgovinskim kompanijama u kreiranju njihovih razvojnih strategija, nego i nositeljima gospodarske politike u donošenju adekvatnih mjera. Razvijenost maloprodaje u kvantitativnom smislu i u kvalitativnom smislu rezultat je gospodarskih procesa koji danas i u tranzicijskim zemljama teku internacionalno. Time se relativizira značenje maloprodaje za razvoj pojedinoga nacionalnog gospodarstva. Naime, razina razvijenosti maloprodaje (osobito u kvantitativnom smislu maloprodajnih kapaciteta) ne mora odražavati razinu općegopoodarske razvijenosti niti otvarati željene razvojne mogućnosti. Stoga, iz analize proizlazi zaključak o potrebi drukčijeg razmatranja maloprodaje, odnosno o potrebi razmatranja stvaranja novih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica temeljem novih koncepata razvijanja maloprodaje u opskrbnim lancima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Zdenko Segetlija, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Zdenko Segetlija, (101761)