Pedagoško-didaktička umijeća suvremenog učitelja u izvođenju nastave (CROSBI ID 49262)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko
hrvatski
Pedagoško-didaktička umijeća suvremenog učitelja u izvođenju nastave
U radu se raspravlja o pitanju kako nastavom utemeljiti optimalni proces poučavanja i učenja. S posebnim naglaskom na učeničko sudjelovanje u izvođenju nastave, od njihova suplaniranja i suorganizacije nastave, u kontekstu kreativnog odnosa prema sadržaju učenja do suodgovornosti, suanalize i vrednovanja nastave, u kontekstu kritike i analize zajedničkog rada. Svrha cjelovitog poučavanja i učenja jest usmjerenost nastave na aktivnost učenika, na razvoj sposobnosti samostalnog učenja te na osposobljenost za kvalitetno upravljanje vlastitim procesom učenja. Prvi i prijeko potreban uvjet za to jest stalno pronalaženje novih rješenja u organizaciji i izvođenju nastave u kojoj učenici aktivno sudjeluju. Njihovo sudjelovanje (aktivno i kritičko reagiranje) potiče unutarnja motivacija (zainteresiranost za nastavni predmet) i izazovna nastavna situacija (povezana učionička i izvanučionička nastava), temeljena na uvažavanju spoznaja iz didaktike i teorije kurikuluma u pogledu postavljanja općih i posebnih ciljeva (didaktičkih zadataka i kompetencija učenika), u izboru nastavnih sadržaja (s obzirom na temeljnu, interdisciplinarnu i povezujuću razinu te s obzirom na količinu pojmova), u didaktičkom pluralizmu nastavnih situacija i strategija (okupljanje i umrežavanje metoda, socijalnih oblika rada i didaktičkih sustava nastave), u izboru didaktičkih sredstava i pomagala te u pogledu vrednovanja učenikova postignuća u školi.
učitelj, učenik, nastava, kurikulum, umijeća
nije evidentirano
engleski
Pedagogical and didactic skills of modern teacher in teaching process
nije evidentirano
teacher, student, teaching, curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
190-197.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Hrvatić, N., Klapan, A.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2012.
978-953-99167-6-1