Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti (CROSBI ID 198200)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčić, Marko ; Matešić, Irena
hrvatski
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanju dogovorenih razrednih pravila i podjeli odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti korištenja znanja o drugačijima, na temeljima razredne komunikacije te na temeljima interkulturalne osjetljivosti. Rad donosi prikaz i interpretaciju empirijskog istraživanja, koje ukazuje na veliku povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno i terminološki se određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalnu osjetljivost, kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika, pri čemu učenice pokazuju veću interkulturalnu osjetljivost u odnosu na učenike. Ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta.
učenik; učitelj; interkulturalna osjetljivost
nije evidentirano
engleski
The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity
nije evidentirano
teacher; student; intercultural sensitivity
nije evidentirano