Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657606

Jezgrovno kurikularna metodika kao orjentacijski okvir za metodike nastavnih predmeta


Jurčić, Marko
Jezgrovno kurikularna metodika kao orjentacijski okvir za metodike nastavnih predmeta // Modern Methodological aspects, Magyar Tannyelvű Tanítóképzö Kar
Subotica, Srbija, 2010. str. 104-111 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Jezgrovno kurikularna metodika kao orjentacijski okvir za metodike nastavnih predmeta
(Core curriculum teaching methodics as orientation framework for the methodics of teaching subjects)

Autori
Jurčić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Modern Methodological aspects, Magyar Tannyelvű Tanítóképzö Kar / - Subotica, Srbija, 2010, 104-111

ISBN
978-86-87095-08-3

Skup
Modern Methodological aspects, Magyar Tannyelvű Tanítóképzö Kar

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23-25.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Metodika; nastavni predmet; učenik; učitelj
(Methodics; subject; teacher; student)

Sažetak
Problematika ovoga rada usmjerena je na razmatranja u nastavnoj metodici. Nastavna metodika, u kontekstu didaktike, kao teorije kurikuluma nastave, odnosi se na sve nastavne predmete koji se sadržajno razlikuju, ali u svojim temeljnim odrednicama odgoja i obrazovanja dodiruju. Upravo ti dodiri čine uporišta za oblikovanje jezgrovno kurikularne metodike, kao orijentacijskog okvira za metodike svih nastavnih predmeta. To znači da se ne ograničava samo na problem, primjerice matematičkog, književnog, glazbenog odgoja i obrazovanja već se isprepliće, prožima s metodikama svih nastavnih predmeta. Jezgrovno kurikularna metodika kao orijentacijski okvir za metodike nastavnih predmeta obuhvaća: ciljeve učenja (koja znanja, sposobnosti, vještine, obrasce ponašanja učenik treba steći), nastavne sadržaje (na kojim sadržajima, odnosno što, kada i gdje treba učiti), organizaciju nastave, uvjete, vremensku dinamiku, socijalne oblike rada, didaktičke metode i principe poučavanja i učenja, didaktička sredstava i pomagala, didaktičke situacije i strategije te vrednovanje postignutoga. Sastavni dio predmetnosti metodike bilo kojeg nastavnog predmeta čine učenik i učitelj. Učenik je u suvremenoj nastavi aktivan sudionik koji sudjeluje aktivno i kreativno u odgojno-obrazovnom procesu. Učiteljev utjecaj na učenikovo aktivno i kreativno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu očituje se različitom dinamikom i značenjem kada je usmjeren na interakcijsko-komunikacijske aktivnosti koje integriraju aktivnost i kreativnost učitelja i učenika s jasno postavljenim ciljevima i zadacima, i kada je usmjeren na kurikularni pristup, koji podrazumijeva: što treba naučiti, koliko, na koji način, uz pomoć kojih sredstava, na kojim mjestima, kako provjeriti postignuto i gdje to primijeniti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Marko Jurčić, (282854)