Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657497

Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima


Fulgosi-Masnjak, Rea; Igrić, Ljiljana; Lisak, Natalija
Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), Supplement; 23-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 657497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima
(Parental concept of tolerance - application in child upbringing and in collaboration with teachers)

Autori
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Igrić, Ljiljana ; Lisak, Natalija

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49 (2013), Supplement; 23-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
roditeljske kompetencije ; suradnički odnosi ; razred
(parental competencies ; collaborative relationships ; classroom)

Sažetak
Strategija hrvatskog školstva usmjerena je prema razvoju inkluzivne škole. Pod inkluzivnom školom smatra se škola koja osigurava punopravno sudjelovanje učenika u akademskim i socijalnim aktivnostima (Lipsky & Gartner, 1996). Jedna od ključnih karakteristika inkluzivne škole je osjećaj pripadanja i prihvaćenosti svih učenika. Vršnjačka podrška i podrška ostalih članova školske zajednice, kao i roditelja, doprinosi inkluzivnoj kulturi škole (Stainback & Stainback, 1990). Kako bi roditelji mogli biti aktivni sudionici razvoja inkluzivne škole potrebno je istražiti neke roditeljske kompetencije. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je dobiti uvid u roditeljsko poimanje tolerancije i prihvaćanje različitosti, njihovo poznavanje vlastitog djeteta, odgojne postupke prema djetetu i percepciju vlastite kompetentnosti te kompetentnosti učitelja za dobru suradnju kao poticaj vršnjačkog prihvaćanja u razredu. Podaci su prikupljani i analizirani kvalitativnom metodologijom, koristeći program NVivo za kvalitativnu analizu. Sudionici istraživanja bili su majke i očevi učenika osnovne škole, N=8. Petero njih roditelji su tipične djece, dok su troje njih roditelji djece s teškoćama. Kroz tri mjeseca provedbe programa s učenicima, njihovi roditelji bili su uključeni u dvije fokus grupe. Rezultati pokazuju da roditelji pridaju veliku važnost komunikaciji s djecom, no njihovi postupci prema djeci ne služe uvijek kao dobar model ponašanja te je upitan njihov aktivan doprinos poticanju dobre interakcije njihovog djeteta u školi. Premda je inkluzivna škola cilj hrvatskog sustava obrazovanja nedovoljno se poklanja pažnja osnaživanju roditelja i suradnji sa školom. Primjenom fokus grupe i osvješćivanjem roditelja o vlastitim kompetencijama ostvaren je doprinos aktivnom uključivanju u razvoj inkluzivne kulture u škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Fulgosi-Masnjak, Rea; Igrić, Ljiljana; Lisak, Natalija
Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), Supplement; 23-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Fulgosi-Masnjak, R., Igrić, L. & Lisak, N. (2013) Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (Supplement), 23-36.
@article{article, year = {2013}, pages = {23-36}, keywords = {roditeljske kompetencije, suradni\v{c}ki odnosi, razred}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {Supplement}, issn = {1331-3010}, title = {Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s u\v{c}iteljima}, keyword = {roditeljske kompetencije, suradni\v{c}ki odnosi, razred} }
@article{article, year = {2013}, pages = {23-36}, keywords = {parental competencies, collaborative relationships, classroom}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {49}, number = {Supplement}, issn = {1331-3010}, title = {Parental concept of tolerance - application in child upbringing and in collaboration with teachers}, keyword = {parental competencies, collaborative relationships, classroom} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • SCOPUS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font