Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece (CROSBI ID 603048)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Petrović-Sočo, Biserka Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece // School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 291-299

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i življenje i učenje djece

U radu se određuje organizacijska kultura odgojno-obrazovne ustanove i stavlja u međuodnos s kvalitetom življenja, učenja i razvoja djece i odraslih u njoj. Budući da su odgojno-obrazovne ustanove mjesta gdje odrasli i djeca u interpersonalnim razmjenama „pokušavaju recipročno razumjeti jedni druge„ (Rinaldi, 2001, str 107), njihove su socijalne interakcije obojene kulturom to jest nepisanim konsenzusom o tome što je u ustanovi važno, kako se u njoj treba ponašati, što, kada, kako i gdje nešto činiti, govoriti i sl.. Upravo iz tih razloga neki znanstvenici određuju kulturu ustanove načinom na koji se u njoj radi jer kultura prožima sve što se u ustanovi događa. I ono što je u procesu življenja i učenja vidljivo, vanjsko – primjerice neka radnja, i ono što ostaje nevidljivo, unutrašnje – to jest smisao koji dijete i/ili odrasli daje toj radnji i kako je shvaća i promišlja. Ukoliko se u ustanovi godinama replicira ustaljena kultura i ne unose promjene, ona stagnira kao i kvaliteta učenja i življenja u njoj. Suprotno, tamo gdje se cijeni sposobnost refleksije i samorefleksije svoje prakse, nastoji na razumijevanju svojih postupaka i postupaka drugih, razgovara o njima i osvještava ih se, na uljuđen način se dopušta razvoj osobnosti svakog člana (Miljak 2002, str.27.). Takve ustanove imaju dinamičnu, tranformacijsku kulturu otvorenu za promjene i razvoj u kojima se poučavanje postupno preusmjerava na kontinuirano suradničko učenje, autokracija u demokraciju a rutinsko življenje u promatranje vlastitog razmišljanja (Senge, 2003) tj.metarazinu.

kultura odgojno-obrazovne ustanove; kvaliteta življenja i učenja; tranformacijska kultura; refleksija i autorefleksija; odgojna komunikacija

nije evidentirano

engleski

Organisational culture of educational institutions and children’s life and learning

nije evidentirano

culture of educational institutions; quality of life and learning; transformational culture; reflection and self-reflection; educational communication

nije evidentirano

Podaci o prilogu

291-299.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-41-0

Podaci o skupu

School, Education and Learning for the Future. 5th International Conference in Advanced and Sistematic Research ECNSI-2011.

pozvano predavanje

10.11.2011-12.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija