Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656939

Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom


Cergol Kovačević, Kristina; Matijević, Milan
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom // Dijete i jezik danas: dijete i mediji / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Učitejski fakultet u Osijeku, 2015. str. 101-122 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 656939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom
(Informal learning and students' self-assessment of the influence of media on their mastering of the English language)

Autori
Cergol Kovačević, Kristina ; Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i jezik danas: dijete i mediji / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Učitejski fakultet u Osijeku, 2015, 101-122

ISBN
978-953-6965-48-9

Skup
Dijete i jezik danas: dijete i mediji

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.11.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
informalno učenje ; mediji ; jezične vještine ; engleski jezik ; cjeloživotno učenje
(informal learning ; media ; language skills ; English language ; lifelong learning)

Sažetak
U radu se ispituju intenzitet i načini utjecaja medija na ovladavanje jezičnim vje- štinama u engleskome jeziku u osnovnoškolskome i srednjoškolskom obrazo- vanju skupine hrvatskih ispitanika (N=127) koji su u trenutku provođenja istraživanja pohađali drugu godinu studija. Među ispitanicima se nalazio i pod- uzorak studenata engleskoga jezika (N=36). Kao instrument upotrijebljen je upit- nik predstavljen u obliku internetske aplikacije izrađene za potrebe istraživanja. U upitniku je ispitivan utjecaj uređaja kojima se ispitanici služe u svakodnev- nome životu, a preko kojih su bili izloženi engleskom jeziku te su tako informal- no učili taj jezik tijekom svojega osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Informalno učenje definira se kao svjestan ili nesvjestan proces učenja koje nije strukturirano u smislu ciljeva učenja, vremena u kojemu se uči i podučavanja, a kojim se stječu određene vještine. Ispitanici su trebali procijeniti koliko je koji uređaj/medij utjecao na njihovo informalno učenje i razvijanje svake pojedine vještine u engleskome jeziku (slušanje, čitanje, pisanje, govorenje) u osnovnoškol- skome i srednjoškolskom razdoblju. Rezultati su pratili sličnu težnju u slučaju ukupnoga uzorka ispitanika i pod- uzorka studenata engleskoga jezika. Najveći utjecaj na informalno učenje engle- skoga jezika u oba obrazovna razdoblja imali su uređaji kojima se može pre- traživati internet, koji se istaknuo kao ključni medij u razvoju svih četiriju vje- ština, dok gledanje televizije i DVD-a nije igralo značajniju ulogu samo u ovlada- vanju vještinom pisanja. Uređaji za slušanje glazbe imali su značajnu ulogu u usvajanju vještina slušanja i govorenja. U zaključku se predlaže sljedeći korak u kojemu bi se dale preporuke za uporabu spoznaja ovoga i sličnih istraživanja u dodatnome uvježbavanju engleskoga jezi- ka u slobodno vrijeme, a to bi se znanje upotrijebilo u institucionaliziranoj na- stavi. Na taj bi se način ostvarila navika uporabe engleskoga jezika izvan školske klupe, što bi otvorilo put cjeloživotnom održavanju vještina engleskoga jezika i po završetku formalnoga obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Milan Matijević, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Cergol Kovačević, Kristina; Matijević, Milan
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom // Dijete i jezik danas: dijete i mediji / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Učitejski fakultet u Osijeku, 2015. str. 101-122 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Cergol Kovačević, K. & Matijević, M. (2015) Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom. U: Smajić, D. & Majdenić, V. (ur.)Dijete i jezik danas: dijete i mediji.
@article{article, year = {2015}, pages = {101-122}, keywords = {informal learning, media, language skills, English language, lifelong learning}, isbn = {978-953-6965-48-9}, title = {Informal learning and students' self-assessment of the influence of media on their mastering of the English language}, keyword = {informal learning, media, language skills, English language, lifelong learning}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera, U\v{c}itejski fakultet u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font