SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole (CROSBI ID 602836)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole
U međunarodnoj raspravi o obrazovanju za budućnost i obrazovanju u budućnosti dominira tema ˝kvalitetna škola˝. Spoznalo se da individualni školski uspjeh mnogo manje ovisi o obliku školskog sustava, a mnogo više o posebnosti svake škole, o njezinu individualitetu. OECD je 1989. godine objavio dokument ˝Schools and Quality˝- sažetak međunarodne rasprave koja je ukazala da osnovna obilježja kvalitetne škole treba tražiti u području sve veće autonomije učitelja i škole. Otvorena mogućnost pedagoške autonomije obvezuje struku na samoprocjenu motiviranosti i kompetentnosti za autonomiju i s njom usko povezani pedagoški pluralizam. Ovaj se rad bavi pitanjem legitimiranja školske autonomije u tradiciji waldorfske pedagogije koja je autonomiju učitelja i škole uspostavila kao uspostavni element pedagoškog koncepta i regulativno načelo školskog života. Nije nam nakana afirmirati neki model koji je prenosiv u suvremenu (državnu) školu, nego prije osvijetliti izvorni smisao školske autonomije i njezino mjesto u pojedinčevu razvitku i u razvitku društva, i u tom antropologijski utemeljenom konceptu pronaći poticaje, temeljna pravila (samo)upravljanja i pretpostavke za zdrav zajednički život u školi.
škola; školska autonomija; pedagoška autonomija; alterntivne i slobodne škole
nije evidentirano
engleski
A FREE SCHOOL AND TEACHER AUTONOMY: Anthropological legitimisation of the example of the Waldorf School
nije evidentirano
school; school autonomy; pedagogical autonomy; alternative school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
360-366.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
953-6134-47-0
Podaci o skupu
Četvrti sabor pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem ˝Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog školstva˝
predavanje
08.05.2003-10.05.2003
Pula, Hrvatska