Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole (CROSBI ID 602836)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole // ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA / Vrgoč, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 360-366

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

SLOBODNA ŠKOLA I AUTONOMIJA UČITELJA: Antropologijsko legitimiranje na primjeru waldorfske škole

U međunarodnoj raspravi o obrazovanju za budućnost i obrazovanju u budućnosti dominira tema ˝kvalitetna škola˝. Spoznalo se da individualni školski uspjeh mnogo manje ovisi o obliku školskog sustava, a mnogo više o posebnosti svake škole, o njezinu individualitetu. OECD je 1989. godine objavio dokument ˝Schools and Quality˝- sažetak međunarodne rasprave koja je ukazala da osnovna obilježja kvalitetne škole treba tražiti u području sve veće autonomije učitelja i škole. Otvorena mogućnost pedagoške autonomije obvezuje struku na samoprocjenu motiviranosti i kompetentnosti za autonomiju i s njom usko povezani pedagoški pluralizam. Ovaj se rad bavi pitanjem legitimiranja školske autonomije u tradiciji waldorfske pedagogije koja je autonomiju učitelja i škole uspostavila kao uspostavni element pedagoškog koncepta i regulativno načelo školskog života. Nije nam nakana afirmirati neki model koji je prenosiv u suvremenu (državnu) školu, nego prije osvijetliti izvorni smisao školske autonomije i njezino mjesto u pojedinčevu razvitku i u razvitku društva, i u tom antropologijski utemeljenom konceptu pronaći poticaje, temeljna pravila (samo)upravljanja i pretpostavke za zdrav zajednički život u školi.

škola; školska autonomija; pedagoška autonomija; alterntivne i slobodne škole

nije evidentirano

engleski

A FREE SCHOOL AND TEACHER AUTONOMY: Anthropological legitimisation of the example of the Waldorf School

nije evidentirano

school; school autonomy; pedagogical autonomy; alternative school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

360-366.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

ODGOJ, OBRAZOVANJE I PEDAGOGIJA U RAZVITKU HRVATSKOG DRUŠTVA

Vrgoč, Hrvoje

Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor

953-6134-47-0

Podaci o skupu

Četvrti sabor pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem ˝Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku Hrvatskog školstva˝

predavanje

08.05.2003-10.05.2003

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Pedagogija