Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj verbalnih sadržaja nekih medija na pisane odgovore učenika razredne nastave i studenata Učiteljskoga fakulteta (CROSBI ID 602808)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vuić, Božica ; Mikulec, Alenka Utjecaj verbalnih sadržaja nekih medija na pisane odgovore učenika razredne nastave i studenata Učiteljskoga fakulteta // Dijete i jezik: Dijete i mediji / D. Smajić, V. Majdenić (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 159-176

Podaci o odgovornosti

Vuić, Božica ; Mikulec, Alenka

hrvatski

Utjecaj verbalnih sadržaja nekih medija na pisane odgovore učenika razredne nastave i studenata Učiteljskoga fakulteta

Prvi i spontani susret djece mlađe školske dobi s raznovrsnim medijskim sadržajima događa se već u kontekstu obiteljskog doma, a kod neke djece nastavlja se i kroz različite programe predškolskih odgojno-obrazovnih ustanova. Polaskom u školu počinje sustavno poučavanje o medijima i medijskim sadržajima. Susret djece i medija otvara pitanje svekolikog utjecaja medijskih sadržaja na djecu i mladež. Mediji između ostalog utječu na razvoj osobnosti i doprinose usvajanju različitih društvenih normi i vrijednosti (Mikić 2001). Osim toga mediji utječu na razvoj komunikacijskih kompetencija, odnosno na usmeno i pismeno izražavanje djece na hrvatskom, ali i na engleskom jeziku koji je najzastupljeniji strani jezik u medijima s kojima djeca i mladi dolaze u doticaj. U radu se govori o mogućim utjecajima verbalnih sadržaja nekih medija (crtani filmovi, računalne i igre na igraćoj konzoli) na pisane odgovore učenika razredne nastave i budućih učitelja i odgojitelja. Polustrukturiranim anketnim upitnikom ispitano je 135 učenika razredne nastave (učenika 2., 3. i 4. razreda osnovne škole), 40 studenata 2. i 3. godine studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te 76 studenata 3., 4. i 5. godine Učiteljskog studija. Cilj upitnika bio je ispitati izloženost svih ispitanika crtanim filmovima, računalnim i igrama na igraćoj konzoli. Također su analizirani odgovori ispitanika na pitanja otvorenog tipa s obzirom na utjecaj medija i engleskoga jezika na ortografsku i leksičko- semantičku normu u hrvatskome i engleskom standardnom jeziku. Ovom se analizom željelo ukazati na moguće pozitivne i negativne učinke medijskih sadržaja na razvoj jezične kompetencije (pisani odgovori) na hrvatskome, a posredno i engleskome jeziku učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta, ali i budućih odgajatelja i učitelja, odnosno onih čije će jezično izražavanje, uz obitelj, imati značajnu ulogu u jezičnom razvoju djece.

mediji ; ortografska i leksičko-semantička norma hrvatskoga jezika ; engleski jezik

Zbornik je u postupku objave

engleski

Impact of Verbal Content of Some Media on the Written Answers of Pupils and Future Primary and Preschool Teachers

nije evidentirano

media ; Croatian language orthographic and lexical-semantic norm ; English language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-176.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik: Dijete i mediji

D. Smajić, V. Majdenić

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Dijete i jezik: Dijete i mediji

predavanje

15.11.2013-15.11.2013

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija