STRATEGIJE AKTIVNOG UČENJA U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA (CROSBI ID 381478)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Škrlin, Sandra
Nada Vijtiuk
hrvatski
STRATEGIJE AKTIVNOG UČENJA U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Tradicionalno organizirana nastava koja je usmjerena na nastavnika i nastavni proces nastoji se zamijeniti suvremeno organiziranom nastavom. U takvoj je nastavi učenik subjekt odgojno- obrazovnog procesa. Suvremena koncepcija obrazovanja naglašava raznolikost izbora sadržaja i pristupa učenju i poučavanju strategijama aktivnog učenja. Takve strategije učenja osiguravaju aktivno, bolje i trajnije usvajanje znanja, razvijaju istraživačke kompetencije, ali i kompetencije samostalnog i suradničkog učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 učenika četvrtog razreda i 40 učitelja Osnovne škole Bistra. Dobiveni podaci obrađeni su deskriptivnim metodama, parametrijskom i neparametrijskom statistikom. U istraživanju kojeg je provela autorica ovog rada dokazan je bolji uspjeh učenika poučavanih strategijama aktivnog učenja od učenika poučavanih frontalnom nastavom u rezultatima na zadacima objektivnog tipa. Ispitivanje mišljenja učenika pokazalo je da učenici više vole raditi i učiti metodama aktivnog učenja. Rezultati ispitivanja mišljenja učitelja pokazali su priklonjenost suvremenim metodama u radu, a rezultati o korištenju suvremenih i tradicionalnih metoda pokazali su podjednaku upotrebu i jednih i drugih metoda. Postoji potreba upućivanja učitelja na prednosti strategija aktivnog učenja i poučavanja kako bi buduća istraživanja pokazala rezultate usmjerene prema većoj upotrebi suvremenih metoda u radu. Strategijama aktivnog učenja osigurat će se kvalitetniji i učinkovitiji odgojno-obrazovni proces.
aktivno učenje; osnovna škola; tradicionalna i suvremena nastava; nastava Prirode i društva
nije evidentirano
engleski
Active learning strategies in science and social studies teaching
nije evidentirano
active learning; primary school; traditional and modern teaching; science and social studies teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
106
01.01.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
ZAGREB