MIŠLJENJA UČENIKA I NASTAVNIKA O VAŢNOSTI NEKIH ASPEKATA POUČAVANJA U NASTAVI BIOLOGIJE U SREDNJOJ ŠKOLI (CROSBI ID 381477)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Kovačević, Mihajla
Nada Vijtiuk
hrvatski
MIŠLJENJA UČENIKA I NASTAVNIKA O VAŢNOSTI NEKIH ASPEKATA POUČAVANJA U NASTAVI BIOLOGIJE U SREDNJOJ ŠKOLI
Suvremeno društvo u kojem ţivimo pod velikim je utjecajem razliĉitih socijalnih i znanstveno- tehnoloških promjena i dostignuća. Da bi pojedinac mogao pratiti takve promjene i da bi se mogao uspješno integrirati u moderno društvo, potrebno ga je osposobiti za takvo što. Moţemo zakljuĉiti da se i škola, sukladno tomu, nalazi pred velikim izazovima budućnosti, a moći će se nositi jedino ukoliko će se mijenjati i osuvremenjivati. Dakle, veliku pozornost potrebno je posvetiti kvalitetnom usvajanju sadrţaja unutar odgojno-obrazovnog procesa jer tako uĉenicima osiguravamo trajna i svrsishodna znanja. Prema tomu, potrebno je napraviti veliki iskorak iz okvira tradicionalne škole prema suvremenoj, tj. onoj koja uĉenika stavlja u centar odgojno-obrazovnog procesa, koja ga osposobljava za cjeloţivotno uĉenje. U skladu s takvim trendovima i potrebama jest i tema ovog istraţivanja kojim se ispitalo mišljenje uĉenika i nastavnika o vaţnosti nekih aspekata pouĉavanja u nastavi biologije u srednjoj školi. Rezultati istraţivanja upućuju na to kako su u nastavi biologije još uvijek prisutni tradicionalni oblici pouĉavanja. Unatoĉ tomu, raduje nas ĉinjenica kako su ispitanici pokazali izrazitu homogenost u većini mišljenja glede onih aspekata pouĉavanja koja odlikuju suvremeni oblik nastave, tj. škole. Dakle, moţemo zakljuĉiti kako postoje temelji za poboljšanje kvalitete nastave biologije primjenom suvremenih metoda i oblika pouĉavanja koji kod uĉenika pospješuju motiviranost, zainteresiranost za nastavu biologije, pomaţu u razvijanju njihovih sposobnosti i vještina, te pridonose lakšem i brţem usvajanju trajnih i kvalitetnih znanja.
uĉenik; nastavnik; zadaci nastave biologije; tradicionalna nastava; suvremena nastava; aspekti pouĉavanja
nije evidentirano
engleski
Students and Teachers opinions of teaching aspects importance in Science education
nije evidentirano
student; teacher; biology teaching assignments; traditional teaching; modern teaching; aspects of teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
01.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
ZAGREB