Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 656404

IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI


Takač, Monika
IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, ZAGREB


Naslov
IZVANUČIONIČKA NASTAVA – ŠKOLA U PRIRODI
(Outdoor Education – Education in Nature)

Autori
Takač, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
ZAGREB

Datum
30.09

Godina
2013

Stranica
59

Mentor
Nada Vijtiuk

Ključne riječi
Izvanučionička nastava; škola u prirodi; četvrti razred prvog obrazovnog ciklusa; učenik
(Outdoor education; schools in nature; fourth grade in primary education; student)

Sažetak
U diplomskom radu Izvanučionička nastava – škola u prirodi opisan je pojam izvanučionička nastava, upoznaje nas s vrstama izvanučioničke nastave te kako se one provode. Izvanučionička nastava dio je odgojno-obrazovnog procesa koji ima veliko spoznajno značenje jer se nastava povezuje sa stvarnošću. Ona ima veliko metodološko značenje jer učenici istraživanjem u prirodi pronalaze najbolje putove i načine spoznavanja. Takvim radom učenici međusobno bolje surađuju i uspostavljaju bliže odnose s učiteljem, a i takva nastava orijentirana je na učenika. S obzirom da postoji nekoliko vrsta izvanučioničke nastave, učitelj će odabrati onu koja je najprikladnija dobi učenika te sadržaju koji će se realizirati izvanučioničkom nastavom. Da bi izvanučionička nastava uspjela, važna je dobra priprema učitelja koja će osigurati uspješnost, kvalitetno i dugotrajno znanje učenika. Učitelji bi trebali težiti da učenici što više sadržaja iz prirode i društva usvajaju aktivno, istraživačkim radom u izvanučioničkoj nastavi jer tako usvojeno znanje doista ostaje trajno. U radu je kao poseban oblik izvanučioničke nastave objašnjena škola u prirodi. Ona je poseban vid cjelodnevnoga organiziranog odgojno-obrazovnog rada škole sa smještajem, koji se ostvaruje izvan mjesta stanovanja, u prirodnoj sredini, a podrazumijeva i prošireno pedagoško djelovanje putem aktivnosti u slobodnom vremenu. Tema istraživanja provedena u četvrtim razredima osnovne škole je ekološka svijest učenika. Rezultati su pokazali kako učenici primjenjuju ekološka pravila u školi i obitelji što potvrđuje njihovu ekološku osviještenost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Nada Vijtiuk, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb