Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

NEKI RAZVOJNI PRAVCI PEDAGOGIJE OD STJEPANA MATIČEVIĆA DO DANAS (CROSBI ID 197967)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica NEKI RAZVOJNI PRAVCI PEDAGOGIJE OD STJEPANA MATIČEVIĆA DO DANAS // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 3 (2001), 1(3); 103-115

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

NEKI RAZVOJNI PRAVCI PEDAGOGIJE OD STJEPANA MATIČEVIĆA DO DANAS

Autorica se bavi analizom nekih obilježja poradi kojih je kulturna pedagogija od predstavnika socijalističke pedagogije potpuno osporena i ˝zabranjena˝ (˝ideološki obrat˝), a od predstavnika empirijske znanosti o edukaciji osporen joj je status znanosti (˝realistički obrat˝). Ta obilježja su: načelo relativne autonomnosti pedagogije u teoriji i praksi i deskriptivno-normativni pristup odgojnom fenomenu. Zahtjev za relativnom autonomnosti pedagogije kao na vlastito etički zahtjev, koji se može utemeljiti samo u odgojnom fenomenu i proizlazi iz naravi odgojne funkcije, socijalistička je pedagogija potpuno odbacila apolitičnost odnosno partijnost odgoja (=neautonomnost od države/partije) uzela za temeljno načelo, sukladno stavu da je odgojno-obrazovna djelatnost (vrlo moćno) sredstvo stvaranja novog, socijalističkog čovjeka. Iz načela autonomnosti pedagogije izvedeni pedagoški etos (odgovornost odgajatelja za za razvoj povjerenog mu mladog čovjeka) zamijenilo je ˝socijalistički moral˝, a isti temat u diskursu empirijske znanosti o odgoju uzet je kao argument neznanstvenosti pedagogije. Metateorijskim analizama znanstvenih iskaza o odgoju takvo je stajalište uveliko podržano te se kao mogućnost alternative normativno-empirijskom konceptu afirmira(o) koncept integrativne znanosti o edukaciji. Primarna namjera autora je ukazati na potrebu i mogućnost pronalaženja pedagogijske perspektive promatranja odgojne djelatnosti i predmetu primjerenog modela znanosti. U tom nastojanju bi odgojno-znanstvena rekonstrukcija kulturne pedagogije mogla poslužiti kao polazište za promišljanje nekih temeljnih pitanja edukacijske prakse i izobrazbe pedagoga-praktičara, koja se po modelu ove teorije afirmirala u onim zemljama, u kojima praktična pedagogija (kao konstruktivistička, praktična teorija) nije upitna, i to u konceptu refleksivnog praktičara.

duhovno-znanstvena pedagogija; socijalistička pedagogija; filozofija odgoja; pedagogija između empirije i kritike

nije evidentirano

engleski

SOME PEDAGOGIC DEVELOPMENTAL DIRECTIONS FROM STJEPAN MATIČEVIĆ TO THE PRESENT DAY

nije evidentirano

spiritual-scientific pedagogy; philosophy of education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (1(3))

2001.

103-115

objavljeno

1332-0513

Povezanost rada

Pedagogija