Pedagogija zajedništva: oživotvorenje dijaloga u ustanovama ranog odgoja. (CROSBI ID 49196)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčević-Lozančić, Anka
hrvatski
Pedagogija zajedništva: oživotvorenje dijaloga u ustanovama ranog odgoja.
Višedimenzionalnost i kompleksnost društva ili kulture u kojoj dijete raste i razvija se traži poznavanje i poštivanje različitosti koja se odnosi na etiku susreta, etiku zajedništva i dijaloga, kao i prihvaćanje subjektivnosti svakog pojedinca. U skladu s navedenim opravdano je pozvati se na općenitu odgovornost društvene zajednice za djecu, njihov odgoj i obrazovanje ali i pružanje odgovora na ključna pedagoška pitanja: „Kako konceptualiziramo ili konstruiramo znanje o djetetu i ranom djetinjstvu?“ „Kako i koliko razumijemo koncept obrazovanja, znanja i učenja?“ „Koju pedagogijsku teoriju i praksu odabiremo?“ U traženju odgovora na navedena i slična pitanja važno je podsjetiti da prihvaćanje etičke dimenzije ranog djetinjstva pretpostavlja važnost donošenja odluka o djetetu kao budućem građaninu, kao aktivnom sustvaratelju njegova znanja i identiteta. U radu se problematiziraju temeljna etička pitanja o djetetu i djetinjstvu, kao i promišljanje o istraživačkoj kulturi odgojno- obrazovne ustanove, o nužnosti kontinuiranog profesionalnog razvoja odgajatelja kao inicijatora kvalitetne prakse
dijete, kultura, uĉenje, dijalog, odgajatelj, ustanove ranog odgoja
nije evidentirano
engleski
Pedagogy of Community: Reviving Dialogue in Institutions of Early Education
nije evidentirano
child, culture, learning, dialogue, preschool teacher, early childhood institutions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
149-155.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalna pedagogija: prema novim razvojima znanosti o odgoju
Posavec, K. ; Sablić, M.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-4-7