Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tragom Franje Ksavera Kuhača: Hrvatska glazbena historiografija u prvoj polovici 20. stoljeća s posebnim obzirom na periodizaciju povijesti hrvatske glazbe (CROSBI ID 197938)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Majer-Bobetko, Sanja Tragom Franje Ksavera Kuhača: Hrvatska glazbena historiografija u prvoj polovici 20. stoljeća s posebnim obzirom na periodizaciju povijesti hrvatske glazbe // Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, 43 (2012), 2; 253-261

Podaci o odgovornosti

Majer-Bobetko, Sanja

hrvatski

Tragom Franje Ksavera Kuhača: Hrvatska glazbena historiografija u prvoj polovici 20. stoljeća s posebnim obzirom na periodizaciju povijesti hrvatske glazbe

Utjecaj Franje Ks. Kuhača na hrvatsku glazbenu historiografiju prve polovice 20. stoljeća bio je u mnogih autora presudan. To se ponajprije iščitava iz glazbenohistoriografskih sinteza i odnosa njihovih autora prema hrvatskom narodnom preporodu, koji se, kao društveni, politički i kulturni pokret usmjeren prema konstituiranju nacije u suvremenom smislu riječi, doživljava kao prekretnica u povijesti hrvatske glazbe, kao uporišna točka od koje zapravo počinje povijest zamišljene autentične nacionalne glazbe. Kako samo takva glazba pridonosi nacionalnoj afirmaciji, narodni preporod drži se središnjim događajem u povijesti hrvatske glazbe. Ta je od Kuhača preuzeta teza zastupljena u svim četirima povijestima hrvatske glazbe, objavljenima u razdoblju od 1922. do 1944. To su: Pregled povijesti hrvatske muzike B. Širole (1922.), Razvoj hrvatske muzike B. Ivakića (1930.), Širolina Hrvatska umjetnička glazba s podnaslovom Odabrana poglavlja iz povijesti hrvatske glazbe (1942.), i Pregled poviesti hrvatske glasbe Huberta Pettana (1944.). Međutim, povijest hrvatske glazbe nije zaobiđena ni u onodobnim općim povijestima glazbe. U tom se slučaju inkorporira posebno poglavlje posvećeno hrvatskoj glazbi, što je prvi kao model primijenio krajem 19. stoljeća Vj. Novak u svojoj općoj povijesti. Isti su model primijenili S. Hadrović (Kratka povjest glazbe, 1911.) i J. Andreis (Povijest glazbe, 1942.). Ne odričući se teze o značenju preporodnog razdoblja u formiranju hrvatske umjetničke glazbe, onodobni su autori ipak gdjekad promicali i stajalište da preporodno razdoblje nije značilo početak razvoja hrvatske glazbe nego njezin nastavak. Tome su jamačno pridonijeli brojni rezultati novih istraživanja, poglavito onih D. Plamenca na području muzikologije, i B. Vodnika na području književnopovijesnih odnosno kulturoloških istraživanja.

Franjo Ksaver Kuhač; glazbena historiografija; Hrvatska; 20. stoljeće; Božidar Širola; Branimir Ivakić; Hubert Pettan; Stjepan Hadrović; Josip Andreis

nije evidentirano

engleski

Following the Track of Franjo Ksaver Kuhač: Croatian Music Historiography in the First Half of the 20th Century - with Special Emphasis on the Periodization of Croatian Music History

nije evidentirano

Franjo Ksaver Kuhač; music historiography; Croatia; 20th century; Božidar Širola; Branimir Ivakić; Hubert Pettan; Stjepan Hadrović; Josip Andreis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43 (2)

2012.

253-261

objavljeno

0587-5455

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti