Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655916

Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik


Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik // Pedagogija i kultura / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 165-173


Naslov
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik
(Pedagogical aspects of psychoanalytic attachment theory in the dyad teacher - pupil)

Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Pedagogija i kultura

Urednik/ci
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
165-173

ISBN
978-953-99167-6-1

Ključne riječi
Privrženost, dijada učitelj-učenik, zrcaljenje, sigurno mjesto
(Attachment, dyad teacher-pupil, mirroring, secure base)

Sažetak
U ovom radu daje se sažeti pregled početaka razvoja klasične psihoanalitičke teorije privrženosti Dr. Johna Bowlbyja. Autorica je usmjerena na iznimno važan snažni emocionalni odnos roditelja i djeteta koji se razvija u formativnim godinama ranoga djetinjstva, što predstavlja dominantan paradigmatski okvir uz pomoć kojega se objašnjava kasniji odnos učitelja i učenika u odgojno-obrazovnim institucijama. Kao što je za emocionalni razvoj u prvim godinama života važna djetetova okolina, (najčešće majka), tako i školski razred s učiteljem predstavlja stanovito zrcalo uz pomoć kojega učenik upoznaje svoje dimenzije. Različitim obrascima dječjeg reagiranja, a ponajprije stilom sigurne privrženosti razmatra se i uloga škole kao „sigurnog mjesta“ važnog za oboje aktera u dijadi učitelj – učenik.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb