Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik (CROSBI ID 49186)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
hrvatski
Pedagoški aspekti psihoanalitičke teorije privrženosti u dijadi učitelj - učenik
U ovom radu daje se sažeti pregled početaka razvoja klasične psihoanalitičke teorije privrženosti Dr. Johna Bowlbyja. Autorica je usmjerena na iznimno važan snažni emocionalni odnos roditelja i djeteta koji se razvija u formativnim godinama ranoga djetinjstva, što predstavlja dominantan paradigmatski okvir uz pomoć kojega se objašnjava kasniji odnos učitelja i učenika u odgojno-obrazovnim institucijama. Kao što je za emocionalni razvoj u prvim godinama života važna djetetova okolina, (najčešće majka), tako i školski razred s učiteljem predstavlja stanovito zrcalo uz pomoć kojega učenik upoznaje svoje dimenzije. Različitim obrascima dječjeg reagiranja, a ponajprije stilom sigurne privrženosti razmatra se i uloga škole kao „sigurnog mjesta“ važnog za oboje aktera u dijadi učitelj – učenik.
privrženost, dijada učitelj-učenik, zrcaljenje, sigurno mjesto
nije evidentirano
engleski
Pedagogical aspects of psychoanalytic attachment theory in the dyad teacher - pupil
nije evidentirano
attachment, dyad teacher-pupil, mirroring, secure base
nije evidentirano
Podaci o prilogu
165-173.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2012.
978-953-99167-6-1