Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi (CROSBI ID 197896)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Šerbetar, Ivan ; Jurčević-Lozančić, Anka ; Kurić, Žarko
hrvatski
Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi
Na uzorku od 83 djece (42 dječaka), predškolske dobi (prosjek: 5 godina i 7 mjeseci), ispitane su globalne relacije motoričkih i socijalnih kompetencija. Korišteni su Motorički test za djecu od 4 – 6 godina (Motoriktest für vier-bis sechsjärige Kinder - MOT 4-6 ; Zimmer and Volkamer, 1987.) i Upitnik o socijalnom ponašanju predškolskog djeteta (Preschool Social Behaviour Questionnaire ; Tremblay i sur., 1992.). Razlike između djevojčica i dječaka nisu pronađene u motoričkim kompetencijama no u socijalnim kompetencijama su djevojčice ostvarile značajno više rezultate od dječaka (t = -2.27, p = .03). Bruto rezultati u MOT 4-6 su pretvoreni u motorički kvocijent, sukladno normama testa i na taj način su djeca podijeljena u 5 skupina. U skupinama slabo razvijenih sposobnosti bilo je više dječaka (N=10) nego djevojčica (N=5). Ustanovljena je statistički značajna Pearsonova korelacija između MOT 4-6 i socijalnih kompetencija za djevojčice (r = .49 ; p< .05), ali ne i za dječake. ANOVA 2x3 (spol x motorički rang) je pokazala značajnu interakciju spola i motoričkog ranga [F(2, 77)=3.82, p= .026], iako je veličina učinka bila mala (parcijalna eta kvadrirano = .090). Post hoc test, prema Bonferroniju, je pokazao kako su se djevojčice s visokim motoričkim i socijalnim kompetencijama značajno razlikovale od drugih skupina.
motoričke kompetencije ; socijalne kompetencije ; djeca predškolske dobi ; razlike prema spolu
nije evidentirano
engleski
Relations between motor and social competences of preschool children
nije evidentirano
motor competences ; social competences ; preschool children ; gender differences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61 (4)
2012.
415-426
objavljeno
0037-654X
1849-532X