Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

JAT između dogme i utopije (CROSBI ID 49181)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Selak, Ante JAT između dogme i utopije // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Bežen Ante, Pavlićević-Franjić Dunja (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 415-434

Podaci o odgovornosti

Selak, Ante

hrvatski

JAT između dogme i utopije

U radu se posebno raščlanjuje aktualna pravopisna konfuzija (supostojanje četiri-pet praktično jednakovrijednih pravopisnih priručnika) i postavlja temeljno pitanje: mora li i hrvatsko školstvo dojučerašnji ideologizirani pravopisni dogmatizam bezpogovorno nadomještati današnjim pluralističkim proizvoljnim i ultrakomercijaliziranim pravopisnim voluntarizmom. Primjerice, trofonemski slovopisni slijed, troslov i+j+e, osim što ga sretamo i u nejatovskoj verziji (nijedan, pijemo…), kao refleks starohrvatskoga jata (bijel, mlijeko…) duže od stoljeća izaziva i žestoke ortografske prijepore (troslov ili dvoslov, je ili ie, rogato ili osamareno e) i ozbiljne ortoepske nedoumice (jednosložan ili dvosložan izgovor dugoga jata). I poslije više od stotinjak godina kontinuiranog, a zbog raznoraznih razloga nerijetko i naglašeno forsiranog, mu/učenja hrvatskoga standardnoga jezika, čini se da smo i dalje pred nedoumicama pred kojima se hrvatsko jezikoslovlje nalazilo i krajem 19. stoljeća. Između ne/upitnosti ortografske dogme i ne/uhvatljivosti pravopisne utopije, klatno trajnijih pravopisnih rješenja nikako da se smiri i uravnoteži. Otuda i početno, istodobno i zaključno pitanje: gdje je učenik i učitelj, gdje je škola u svemu tome?

globalistički kontekst, didaktička primjerenost, pravopisni dogmatizam i voluntarizam, starohrvatski jat, neuravnotežena rješenja, pravopisne improvizacije

nije evidentirano

engleski

JAT between dogma and utopia

nije evidentirano

global context, didactic appropriateness, orthographic dogma and voluntarism, old Croatian jat, imbalanced solutions, orthographic improvisation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

415-434.

objavljeno

Podaci o knjizi

Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Bežen Ante, Pavlićević-Franjić Dunja

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2008.

978-953-7210-18-2

Povezanost rada

Filologija