Ne/početne metode početnoga čitanja i pisanja (CROSBI ID 49180)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Selak, Ante
hrvatski
Ne/početne metode početnoga čitanja i pisanja
U radu se raspravlja o nastavnim metodama koje se primijenjuju, ili su se nekoć primijenjivale, pri učenju početnoga čitanja i pisanja. Sredinom pretprošloga stoljeća Adolfo Veber Tkalčević upozorava: "Mnoga jur minu godina, što se naša mladež čitati uči, pa je li u našoj domovini što učinjeno, da joj se taj mučan posao poněšto barem olakša. Naši dědi predstavljajuć svojim životom věrnu sliku neprosvětjenoga i neugladjenoga duha, veršili su mehanički svoju dužnost, a za popravak nisu baš ništa marili. A i zašto bi. Tà njim je uvěk pred očima treptila ona poslovica: "tako su naši stari dělali pak su svega dosti imali… O da je prie sto godinah kresnula iskra sversi shodniega podučavanja u čitanju, koliko truda i muke bi se tu prištedilo, koliko dobra učinilo i na koliko bi se blagostanje ukupnoga naroda promaknulo bilo!" Je li Tkalčevićevo upozorenje i dandanas aktualno, koliko su metode za koje se zalagao zastarjele, na čemu su utemeljene, na čijim iskustvima oprimjerene, najposlije: je li ih moguće uspoređivati sa suvremenim metodama i današnjim potrebama, odnosno senzibilitetom učenika i učitelja.
nastavne metode, empirizam, početno čitanje, neprosvijećenost, početno pisanje, spekulacija
nije evidentirano
engleski
Proven teaching methods for teaching reading and writing to beginners
nije evidentirano
teaching methods, empiricism, initial reading, lack of education, initial writing, speculation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
276-282.
objavljeno
Podaci o knjizi
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost
Bežen Ante, Pavlićević-Franjić Dunja
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2010.
978-953-7210-33-5