Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655810

Pričanje priča - stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru


Velički, Vladimira
Pričanje priča - stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru, Zagreb: Alfa, 2013 (monografija)


Naslov
Pričanje priča - stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru
(Storytelling - Creating Stories. Returning to Lost Speech)

Autori
Velički, Vladimira

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Alfa

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
181

ISBN
978-953-297-421-8

Ključne riječi
priča; pričanje; prepričavanje; stvaralaštvo; govor; dijete
(story; storytelling; re-telling; creativity; speech; child)

Sažetak
Knjiga Pričanje priča – stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru na temelju suvremenih znanstvenih spoznaja analizira problematiku pričanja priča (djeci) i stvaranja priča (za djecu i s djecom). Tvrdnja da je bajka put do djeteta i da pričanjem priča otimamo govor zaboravu i dajemo doprinos stvaranju kulture pripovijedanja i kvalitetnog govornog izražavanja, osnovno je polazište ove knjige. U knjizi su u početku elaborirana pitanja: što su bajke, kulturološko značenje bajki, podrijetlo i istinitost bajki, razumijevanje bajki, simbolika u bajkama i Bibliji i priče i bajke u životu djeteta. Polazeći od pojmovno-terminološkog razlikovanja pričanja, pripovijedanja i prepričavanja, nadalje se teorijski elaboriraju obilježja pripovijedanja i kompetencije pripovjedača, kako bi se uspostavila metodika pričanja koja omogućuje kreiranje priče u doživljaj za dijete, putem doživljajnog slušanja. Kao temeljni metodički postulat pričanja priča istaknuto je signifikantno učenje. Nakon isticanja metodičkih aspekata i uspostavljanja paradigme pričanja, drugi je dio knjige posvećen stvaranju priča za djecu i s djecom. Nakon teorijskog utemeljenja pojma kreativnosti, u metodičkom dijelu elaboriran je proces stvaranja priča s djecom i za djecu. U dijelu koji obrađuje stvaranje priča za djecu naglašavaju se i razmatraju pretpostavke, mogućnosti i emotivno-razvojni potencijal takve vrste stvaralaštva. Na kraju knjige nalaze se primjeri priča i bajki za pričanje, odabrani na temelju kriterija za izbor priča i bajki za pričanje, koji su ranije razmotreni u teorijskom dijelu knjige. U zaključnim promišljanjima na kraju knjige ističe se da primarni cilj bavljenja pričanjem priča i bajki nije posredovati teorijsko-metodička znanja o pričanju priča, nego osvijestiti zadaću odgojno-obrazovnih ustanova (vrtića i škola), kao i obitelji, u transmisiji kulture i otimanju od zaborava kulturnih tvorevina koje oplemenjuju ljudski život i djeci (ali i odraslima) pomažu dosegnuti dublji im smisao. Budući da danas iz dječjeg svijeta sve više nestaje slikovni govor, odnosno, on biva zamijenjen pojmovnim, predmetnim govorom o neposrednom opažanju (tj. samo komunikacijom), djetetu postaje uskraćena mogućnost pronicanja u dublji smisao svijeta, u samospoznaju. Stoga je zaključak, a ujedno i osnovna ideja ove knjige, vratiti djetetu slikovni govor i pomoći mu u otkrivanju smisla i uspostavljanju odnosa prema svijetu i prema samomu sebi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Milan Matijević, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimira Velički (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Velički, Vladimira
Pričanje priča - stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru, Zagreb: Alfa, 2013 (monografija)
Velički, V. (2013) Pričanje priča - stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru. Zagreb, Alfa.
@book{book, author = {Veli\v{c}ki, V.}, year = {2013}, pages = {181}, keywords = {story, storytelling, re-telling, creativity, speech, child}, isbn = {978-953-297-421-8}, title = {Storytelling - Creating Stories. Returning to Lost Speech}, keyword = {story, storytelling, re-telling, creativity, speech, child}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }