Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi (CROSBI ID 381400)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vedrana Špičko
Majda Rijavec
hrvatski
Povezanost između samopoštovanja i suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi
Specifičan izvor stresa u djece školske dobi jest neuspjeh u školi, odnosno dobivanje negativne ili lošije ocjene nego što je dijete očekivalo. Primjena učinkovitih strategija suočavanja sa stresom od iznimne je važnosti u toj situaciji jer bi u protivnom dijete moglo trpjeti negativne posljedice. Poznato je da je samopoštovanje povezano s različitim indikatorima pozitivne prilagodbe djece pa se ovim istraživanjem željelo ispitati je li to slučaj i u području strategija suočavanja sa stresom. Dakle, cilj istraživanja bio je odrediti odnos između samopoštovanja i strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Istraživanje je provedeno u četvrtim razredima osnovne škole i njime je obuhvaćeno 129 ispitanika. Pri tome su primijenjeni sljedeći instrumenti: Rosenbergova skala samopoštovanja (RSE, Rosenberg, 1965) i Upitnik „Strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi“ (Brdar i Rijavec, 1997). Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji povezanost između samopoštovanja i strategija suočavanja sa stresom zbog neuspjeha u školi. Što je razina samopoštovanja veća, povećava se vjerojatnost problemskog suočavanja, emocionalne reakcije su smanjene, a ispitanici manje krive sebe za lošu ocjenu. Vrijedi i obratno – niža razina samopoštovanja uzrok je izraženijim emocionalnim reakcijama i samookrivljavanju, a neuspjeh se pripisuje nedostatku sposobnosti. Jedan od problema istraživanja bio je ispitati rodne razlike u samopoštovanju i strategijama suočavanja sa stresom. Rezultati su pokazali kako nema rodnih razlika u samopoštovanju između ispitanika ovog istraživanja, ali su se pokazale razlike u nekim strategijama suočavanja. Dječaci su skloniji izražavanju negativnih emocionalnih reakcija pri dobivanju loše ocjene, dok će djevojčice u toj situaciji češće tražiti socijalnu podršku.
stres; strategije suočavanja; samopoštovanje; neuspjeh u školi
nije evidentirano
engleski
Relationship between self-esteem and coping with school failure
nije evidentirano
stress; coping strategies; self-esteem; school failure
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
01.01.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb