Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 381398)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Zdenka Brebrić
Majda Rijavec
hrvatski
Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju
Glavni cilj ovog longitudinalnog istraživanja je ispitivanje povezanosti i utjecaja emocionalne inteligencije kroz komponente odgode zadovoljstva i prepoznavanje i imenovanje emocija u dobi od šest/sedam godina s agresivnim i prosocijalnim ponašanjem te školskim uspjehom četiri godine kasnije. Također su se istraživale spolne razlike u odgodi zadovoljstva, prepoznavanju i imenovanju emocija, prosocijalnom i agresivnom ponašanju, školskom uspjehu te stabilnost odgode zadovoljstva s obzirom na predškolsku dob i raniju školsku dob. Ispitivanje je provedeno 2000./2001. šk. godine, na uzorku od 120 učenika, neposredno prije upisa u prvi razred primarnog obrazovanja te na kraju četvrtog razreda, 2004./2005. šk. godine. Procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja dalo je šest razrednih učiteljica tih učenika. Ukupni rezultati pokazuju da uspješnije prepoznavanju i imenovanju emocija na početku školovanja rezultira boljim školskim uspjehom. Uspješno odgađanje zadovoljstva sa šest/sedam godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem te boljim školskim uspjehom iz hrvatskog jezika i matematike, četiri godine kasnije. Uspješno odgađanje zadovoljstva s deset/jedanaest godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, a manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem, agresivnim ponašanjem prema stvarima te boljim školskim uspjehom iz svih relevantnih nastavnih predmeta u istoj dobi. Ispitanici koji su uspijevali odgoditi zadovoljstvo sa šest godina, to isto će u velikoj mjeri uspijevati i s deset godina što govori o stabilnosti razlike u ovoj komponenti emocionalne inteligencije. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice su manje sklone agresivnom, a više prosocijalnom ponašanju u odnosu na dječake. Također su uspješnije u odgađanju zadovoljstva i sa šest/ sedam godina i četiri godine kasnije. Statistički značajne spolne razlike u prepoznavanju i imenovanju emocija nisu potvrđene.
emocionalna inteligencije; odgoda zadovoljstva; prepoznavanje i imenovanje emocija; školski uspjeh; agresivno i prosocijalno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence, academic achievement and social adaptation of students in primary education
nije evidentirano
emotional intelligence; delay of gratification; perceiving and naming of emotions; school performance; aggressive and prosocial behaviour
nije evidentirano
Podaci o izdanju
120
01.01.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb