Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 381398)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Zdenka Brebrić Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju / Majda Rijavec (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2008

Podaci o odgovornosti

Zdenka Brebrić

Majda Rijavec

hrvatski

Emocionalna inteligencija, školski uspjeh i socijalna prilagođenost učenika u primarnom obrazovanju

Glavni cilj ovog longitudinalnog istraživanja je ispitivanje povezanosti i utjecaja emocionalne inteligencije kroz komponente odgode zadovoljstva i prepoznavanje i imenovanje emocija u dobi od šest/sedam godina s agresivnim i prosocijalnim ponašanjem te školskim uspjehom četiri godine kasnije. Također su se istraživale spolne razlike u odgodi zadovoljstva, prepoznavanju i imenovanju emocija, prosocijalnom i agresivnom ponašanju, školskom uspjehu te stabilnost odgode zadovoljstva s obzirom na predškolsku dob i raniju školsku dob. Ispitivanje je provedeno 2000./2001. šk. godine, na uzorku od 120 učenika, neposredno prije upisa u prvi razred primarnog obrazovanja te na kraju četvrtog razreda, 2004./2005. šk. godine. Procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja dalo je šest razrednih učiteljica tih učenika. Ukupni rezultati pokazuju da uspješnije prepoznavanju i imenovanju emocija na početku školovanja rezultira boljim školskim uspjehom. Uspješno odgađanje zadovoljstva sa šest/sedam godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem te boljim školskim uspjehom iz hrvatskog jezika i matematike, četiri godine kasnije. Uspješno odgađanje zadovoljstva s deset/jedanaest godina rezultira s više izraženim prosocijalnim, a manje izraženim ukupnim agresivnim ponašanjem, agresivnim ponašanjem prema stvarima te boljim školskim uspjehom iz svih relevantnih nastavnih predmeta u istoj dobi. Ispitanici koji su uspijevali odgoditi zadovoljstvo sa šest godina, to isto će u velikoj mjeri uspijevati i s deset godina što govori o stabilnosti razlike u ovoj komponenti emocionalne inteligencije. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice su manje sklone agresivnom, a više prosocijalnom ponašanju u odnosu na dječake. Također su uspješnije u odgađanju zadovoljstva i sa šest/ sedam godina i četiri godine kasnije. Statistički značajne spolne razlike u prepoznavanju i imenovanju emocija nisu potvrđene.

emocionalna inteligencije; odgoda zadovoljstva; prepoznavanje i imenovanje emocija; školski uspjeh; agresivno i prosocijalno ponašanje

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence, academic achievement and social adaptation of students in primary education

nije evidentirano

emotional intelligence; delay of gratification; perceiving and naming of emotions; school performance; aggressive and prosocial behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

120

01.01.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija