Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave (CROSBI ID 381396)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Šimica Mihaljević Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave / Majda Rijavec (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2007

Podaci o odgovornosti

Šimica Mihaljević

Majda Rijavec

hrvatski

Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave

Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se učenici razredne nastave u odnosu na učenike predmetne nastave u strahu od ispitivanja, suočavanju sa stresom zbog neuspjeha i samopoštovanju. Također smo željeli utvrditi i spolne razlike u strategijama suočavanja sa stresom i strahu od ispitivanja te u kojoj mjeri ispitivane dimenzije mogu biti prediktori školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 262 učenika razredne i predmetne nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi u mjesecu travnju, 2006. godine. Utvrđene su značajne spolne razlike u strahu od ispitivanja i škole i u strategijama suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Dječaci imaju veći strah od učitelja i ispitivanja nego djevojčice, dok djevojčice imaju veće psihosomatske simptome i sklonije su izbjegavanju škole. Dječaci su skloniji suočavanju usmjerenom na emocije, a djevojčice problemu usmjerenom suočavanju. Učenici razredne i predmetne nastave razlikuju se u strahu od ispitivanja i suočavanju. Učenici sedmog razreda imaju manji strah od učitelja i ispitivanja nego učenici četvrtog razreda. Nije utvrđena značajna razlika između učenika četvrtog i petog razreda ni u jednoj ispitivanoj dimenziji. Učenici četvrtog i petog razreda skloniji su problemu, ali i emocijama usmjerenom suočavanju. Učenici s visokim strahom od ispitivanja koriste lošije strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene. Strah od ispitivanja, suočavanje sa stresom i samopoštovanje, značajni su prediktori školskog uspjeha.

strah od ispitivanja; suočavanje sa stresom; školski neuspjeh; samopoštovanje;

nije evidentirano

engleski

Test anxiety and coping with academic failure in lower and upper grades of elementary school

nije evidentirano

test anxiety; coping with stress; school failure; self-esteem; lower grade students; upper grade students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

140

01.01.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija