Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave (CROSBI ID 381396)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Šimica Mihaljević
Majda Rijavec
hrvatski
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave
Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se učenici razredne nastave u odnosu na učenike predmetne nastave u strahu od ispitivanja, suočavanju sa stresom zbog neuspjeha i samopoštovanju. Također smo željeli utvrditi i spolne razlike u strategijama suočavanja sa stresom i strahu od ispitivanja te u kojoj mjeri ispitivane dimenzije mogu biti prediktori školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 262 učenika razredne i predmetne nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi u mjesecu travnju, 2006. godine. Utvrđene su značajne spolne razlike u strahu od ispitivanja i škole i u strategijama suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Dječaci imaju veći strah od učitelja i ispitivanja nego djevojčice, dok djevojčice imaju veće psihosomatske simptome i sklonije su izbjegavanju škole. Dječaci su skloniji suočavanju usmjerenom na emocije, a djevojčice problemu usmjerenom suočavanju. Učenici razredne i predmetne nastave razlikuju se u strahu od ispitivanja i suočavanju. Učenici sedmog razreda imaju manji strah od učitelja i ispitivanja nego učenici četvrtog razreda. Nije utvrđena značajna razlika između učenika četvrtog i petog razreda ni u jednoj ispitivanoj dimenziji. Učenici četvrtog i petog razreda skloniji su problemu, ali i emocijama usmjerenom suočavanju. Učenici s visokim strahom od ispitivanja koriste lošije strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene. Strah od ispitivanja, suočavanje sa stresom i samopoštovanje, značajni su prediktori školskog uspjeha.
strah od ispitivanja; suočavanje sa stresom; školski neuspjeh; samopoštovanje;
nije evidentirano
engleski
Test anxiety and coping with academic failure in lower and upper grades of elementary school
nije evidentirano
test anxiety; coping with stress; school failure; self-esteem; lower grade students; upper grade students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
140
01.01.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb