Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655803

Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave


Šimica Mihaljević
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 655803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave
(Test anxiety and coping with academic failure in lower and upper grades of elementary school)

Autori
Šimica Mihaljević

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
2007

Godina
2007

Stranica
140

Mentor
Majda Rijavec

Ključne riječi
strah od ispitivanja; suočavanje sa stresom; školski neuspjeh; samopoštovanje;
(test anxiety; coping with stress; school failure; self-esteem; lower grade students; upper grade students)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se učenici razredne nastave u odnosu na učenike predmetne nastave u strahu od ispitivanja, suočavanju sa stresom zbog neuspjeha i samopoštovanju. Također smo željeli utvrditi i spolne razlike u strategijama suočavanja sa stresom i strahu od ispitivanja te u kojoj mjeri ispitivane dimenzije mogu biti prediktori školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 262 učenika razredne i predmetne nastave u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi u mjesecu travnju, 2006. godine. Utvrđene su značajne spolne razlike u strahu od ispitivanja i škole i u strategijama suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi. Dječaci imaju veći strah od učitelja i ispitivanja nego djevojčice, dok djevojčice imaju veće psihosomatske simptome i sklonije su izbjegavanju škole. Dječaci su skloniji suočavanju usmjerenom na emocije, a djevojčice problemu usmjerenom suočavanju. Učenici razredne i predmetne nastave razlikuju se u strahu od ispitivanja i suočavanju. Učenici sedmog razreda imaju manji strah od učitelja i ispitivanja nego učenici četvrtog razreda. Nije utvrđena značajna razlika između učenika četvrtog i petog razreda ni u jednoj ispitivanoj dimenziji. Učenici četvrtog i petog razreda skloniji su problemu, ali i emocijama usmjerenom suočavanju. Učenici s visokim strahom od ispitivanja koriste lošije strategije suočavanja sa stresom zbog loše ocjene. Strah od ispitivanja, suočavanje sa stresom i samopoštovanje, značajni su prediktori školskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimica Mihaljević
Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Šimica Mihaljević (2007) 'Strah od ispitivanja i suočavanje sa stresom zbog neuspjeha kod učenika razredne i predmetne nastave', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2007}, pages = {140}, keywords = {strah od ispitivanja, suo\v{c}avanje sa stresom, \v{s}kolski neuspjeh, samopo\v{s}tovanje, }, title = {Strah od ispitivanja i suo\v{c}avanje sa stresom zbog neuspjeha kod u\v{c}enika razredne i predmetne nastave}, keyword = {strah od ispitivanja, suo\v{c}avanje sa stresom, \v{s}kolski neuspjeh, samopo\v{s}tovanje, }, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2007}, pages = {140}, keywords = {test anxiety, coping with stress, school failure, self-esteem, lower grade students, upper grade students}, title = {Test anxiety and coping with academic failure in lower and upper grades of elementary school}, keyword = {test anxiety, coping with stress, school failure, self-esteem, lower grade students, upper grade students}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font