Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam učenika i razredno ozračje u četvrtom razredu osnovne škole (CROSBI ID 381394)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Melita Ivanković
Majda Rijavec
hrvatski
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam učenika i razredno ozračje u četvrtom razredu osnovne škole
Istraživanje je provedeno s ciljem provjere utjecaja provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje učenika četvrtih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 učenika iz tri osnovne škole u Zagrebu, odnosno šest razreda, koji su bili podijeljeni u eksperimentalnu (N=62) i kontrolnu (N=63) skupinu. Program pozitivne psihologije u eksperimentalnoj skupini provođen je jednom tjedno tijekom tri mjeseca na satu razredne zajednice. U kontrolnoj skupini nije se provodio program nego uobičajene aktivnosti na tom satu. Upitnici Moj razred za mjerenje razrednog ozračja i Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece za mjerenje optimizma i pesimizma primijenjeni su na početku i na kraju istraživanja. Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. U eksperimentalnoj skupini došlo je do značajnog povećanja optimizma u odnosu na kontrolnu. Nije bilo značajnih promjena ni u razini pesimizma kao niti u jednoj dimenziji razrednog ozračja.
osnovna škola; program pozitivne psihologije; optimizam; pesimizam; razredno ozračje
nije evidentirano
engleski
Effects of teaching positive psychology to fourth graders on optimism and classroom climate
nije evidentirano
elementary school; positive psychology program; optimism; pessimism; classroom environment.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
130
01.01.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb