Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave (CROSBI ID 381391)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Brkić, Ivica
Majda Rijavec
hrvatski
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa (uvjeti na poslu i odnosi na poslu), strategijama suočavanja sa stresom (usmjerenost na problem, usmjerenost na emocije, distrakcija i socijalna diverzija), te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave). Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu. Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.
izvori stresa; suočavanje sa stresom; životno zadovoljstvo; učitelji razredne nastave; učitelji predmetne nastave
nije evidentirano
engleski
Stressors, coping with stress and life satisfaction of
nije evidentirano
stressors; coping with stress; life satisfaction; class teachers; subject teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
89
01.01.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb