Strah od ispitivanja, opći uspjeh i percepcija roditeljskog ponašanja učenika viših razreda osnovne škole (CROSBI ID 381387)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Helena Kukec
Majda Rijavec
hrvatski
Strah od ispitivanja, opći uspjeh i percepcija roditeljskog ponašanja učenika viših razreda osnovne škole
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati međusobnu povezanost straha od ispitivanja, općeg uspjeha i percepcije roditeljskog ponašanja kod učenika viših razreda osnovne škole, kao i utvrditi postoje li razlike u navedenim varijablama s obzirom na dob i spol. Istraživanje je provedeno u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi. Uključena su po dva odjeljenja petih, šestih, sedmih osmih razreda. Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 176 učenika. Korišteni su upitnik za ispitivanje dječjeg straha od škole – ispitivanja, IDSOŠ (Arambašić i Krizmanić, 1986) i skala percepcije roditeljskog ponašanja – SPRP (Macuka, prema Lacković-Grgin, 2002). Rezultati su pokazali da nema statistički značajnih spolnih razlika u strahu od ispitivanja. Učenici osmih razreda pokazali su najmanji strah od ispitivanja. Učenici s odličnim uspjehom iz matematike i stranog jezika te odličnim općim uspjehom imaju manji strah od ispitivanja od učenika s dobrim i vrlo dobrim uspjehom. Nije utvrđena značajna razlika u strahu od ispitivanja s obzirom na uspjeh iz hrvatskog jezika. Strah od ispitivanja je značajno povezan sa svim dimenzijama roditeljskog ponašanja te sa općim školskim uspjehom kao i ocjenama iz hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika. U percepciji roditeljskog ponašanja, pronađene statistički značajne spolne razlike jedino u percepciji očevog prihvaćanja. Dječaci više osjećaju očevo prihvaćanje od djevojčica. Učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda međusobno se ne razlikuju u percepciji majčinog i očevog odbacivanja i kontrole, no učenici osmih razreda osjećaju da ih roditelji manje prihvaćaju u usporedbi s procjenama učenika petih i šestih razreda.
strah od ispitivanja; školski uspjeh; percepcija roditeljskog ponašanja; učenici viših razreda osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Test anxiety, academic achievement and perception of parental behavior in higer elementary school children
nije evidentirano
test anxiety; academic achievement; perception of parental behavior; higer elementary school children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
01.01.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb