Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom i znanstvenom sustavu (CROSBI ID 49165)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante
hrvatski
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom i znanstvenom sustavu
U suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu metodička znanja i vještine imaju ulogu intelektualnog i psihomotornog profesionalnog sredstva oblikovanja i izvođenja odgojno-obrazovnog procesa na svim obrazovnim stupnjevima. Metodička sastavnima postoji u odgoju i obrazovanju oduvijek u praktičnim metodama i postupcima ostvarivanja ciljeva te djelatnosti, a njezini su epistemološki početci u ranijim razvojnim razdobljima pedagogije i didaktike. Dok se u pedagoškoj paradigmi obrazovnim znanosti, kojoj izvorno pripada, metodika nije mogla sasvim razviti kao poseban znanstveni entitet, to joj omogućuje teorija kurikula i edukološka obrazovna paradigma te se danas, štoviše, može govoriti o sintetičko-interdisciplinarnom pristupu obrazovanju kao posebnoj, metodičkoj paradigmi. U ovom tekstu govori se o razvoju metodičke sastavnice odgoja i obrazovanja, zastarjelim stereotipima o metodici koji su još uvijek živi, o identitetu metodika kao znanstvenih disciplina te o metodičkom mišljenju u povijesnoj perspektivi razvoja odgojno-obrazovnih teorija i njihovih nositelja.
odgoj i obrazovanje, metodika, pedagogija, didaktika, edukologija, interdisciplinarnost, teorija kurikula
nije evidentirano
engleski
Teaching Methodology in the Contemporary Educational and Scientific System
nije evidentirano
teaching methodology, pedagogy, didactics, educology, interdisciplinarity, curricular theory, educational system, scientific system
nije evidentirano
Podaci o prilogu
26-74.
objavljeno
Podaci o knjizi
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
2013.
978-953-96308-0-3