Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655647

Kurikul materinskog jezika u nekim zemljama Europske Unije i projekcija nacionalnog kurikula Hrvatskoga jezika za osnovnu školu


Bežen, Ante
Kurikul materinskog jezika u nekim zemljama Europske Unije i projekcija nacionalnog kurikula Hrvatskoga jezika za osnovnu školu // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: UFZG i ECNSI, 2013. str. 207-248


Naslov
Kurikul materinskog jezika u nekim zemljama Europske Unije i projekcija nacionalnog kurikula Hrvatskoga jezika za osnovnu školu
(The reflection of the Croatian language primary school curriculum in relation to the mother tongue curricula in some European countries)

Autori
Bežen, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika

Urednik/ci
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav

Izdavač
UFZG i ECNSI

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
207-248

ISBN
978-953-7210-59-5

Ključne riječi
nacionalni kurikul; odabrane zemlje Europske Unije; naziv predmeta; opis i određenje predmeta; ciljevi predmeta; broj sati; didaktičko-metodičke smjernice
(Croatian language curriculum; primary school; experiences from European countries)

Sažetak
U Hrvatskoj se već više godina priprema uvođenje nacionalnog kurikula od predškolske ustanove te osnovne i srednje škole. Do sada je donijet Nacionalni okvirni kurikul koji ima ulogu općeg kurikula na nacionalnoj razini. Za stvarno uvođenje kurikulskog načina planiranja u školi nužno je izraditi i nacionalne kurikule za pojedine stupnjeve obrazovanja, odnosno vrste škola te pojedine nastavne predmete. To vrijedi i za predmet Hrvatski jezik. Da bi se nacionalni kurikul Hrvatskog jezika izradio što uspješnije, potrebno je proučiti iskustva razvijenih zemalja Europske Unije s obzirom i na okolnost da Hrvatska ulazi u Uniju 2013. Proučili smo kurikule jedanaest zemalja Europske Unije s obzirom na četiri sastavnice kurikula, odnosno nastavnog predmeta u njemu, koji su važni i za kurikul Hrvatskoga jezika: naziv jezika, opis i određenje predmeta, ciljevi predmeta, broj sati, didaktičko-metodičke smjernice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Branislava Baranović, )
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Ante Bežen, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bežen (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bežen, Ante
Kurikul materinskog jezika u nekim zemljama Europske Unije i projekcija nacionalnog kurikula Hrvatskoga jezika za osnovnu školu // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.).
Zagreb: UFZG i ECNSI, 2013. str. 207-248
Bežen, A. (2013) Kurikul materinskog jezika u nekim zemljama Europske Unije i projekcija nacionalnog kurikula Hrvatskoga jezika za osnovnu školu. U: Bežen, A. & Majhut, B. (ur.) Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika. Zagreb, UFZG i ECNSI, str. 207-248.
@inbook{inbook, author = {Be\v{z}en, A.}, year = {2013}, pages = {207-248}, keywords = {Croatian language curriculum, primary school, experiences from European countries}, isbn = {978-953-7210-59-5}, title = {The reflection of the Croatian language primary school curriculum in relation to the mother tongue curricula in some European countries}, keyword = {Croatian language curriculum, primary school, experiences from European countries}, publisher = {UFZG i ECNSI}, publisherplace = {Zagreb} }