Early Childhood and Preschool Education University Student's Views and Assessments Regarding Visual Art and Music Areas (CROSBI ID 197855)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blašković, Jelena ; Novaković, Svetlana
engleski
Early Childhood and Preschool Education University Student's Views and Assessments Regarding Visual Art and Music Areas
Sustav odgoja i obrazovanja u visokoškolskim ustanovama učiteljskog fakulteta ima zadaću osposobiti studente, buduće odgojitelje u svim segmentima struke i ukazati na važnost umjetnosti u predškolskom obrazovanju.Cilj rada je ispitati kakva su stajališta i procjene studenata o vlastitim iskustvima iz umjetničkih područja (likovnog i glazbenog) s obzirom na prethodno obrazovanje, te kako studenti procjenjuju zadovoljstvo osobnim napretkom u stjecanju znanja i vještina na likovnom i glazbenom području na kraju odgojiteljskog studija. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 144 studenta Učiteljskog fakulteta u Zagrebu s odsjekom u Petrinji i Čakovcu. Sudjelovali su studenti 1. godine (N = 71) i 3. godine (N = 73) studija. Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti s obzirom na prethodno obrazovanje procjenjuju svoje poznavanje likovnog i glazbenog područja dobrim. T - testom utvrdilo se kako poznavanje umjetničkog područja ovisi o vrsti završenog srednjoškolskog obrazovanja. Da ne postoji statistički značajna razlika između studenta 1. i 3. godine u percepciji područja osobnosti na koju umjetnost utječe pokazali su rezultati Mann Whitney U testa. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između zastupljenosti pojedinih djelatnosti unutar likovnog i glazbenog područja te samoprocjene studenta o vlastitom napretku u stjecanju znanja i vještina na istim područjima. Studenti iskazuju potrebu za više praktičnih vježbi iz pojedinih djelatnosti likovnog i glazbenog područja.
artistic education; future early childhood and preschool teachers' views and assessment; music education; visual art education
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano