Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih (CROSBI ID 49161)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bežen, Ante ; Hruškar, Monika
hrvatski
Primarni i sekundarni izvori znanja za nastavu Hrvatskog jezika u hrvatskim učilištima za osnovno obrazovanje odraslih
Inicijativom UN-a i UNESCO-a vladama svih članica upućena je vizija o pismenost koja nije ograničena na godine starosti. U projektu "Za hrvatski pismenost: Put do poželjne budućnosti" (MZOŠ, 2003.) dane su smjernice za potencijalno rješenje povećanja razina pismenosti, a time i lakšeg zapošljavanja i smanjivanja nezaposlenosti. Zadaća nastave Hrvatskoga jezika u V. i VI. obrazovnom razdoblju (ekvivalent 7. i 8. razred redovite osnovne škole) jest, između ostaloga, "osposobiti polaznika za pravilnu uporabu standardnoga hrvatskog jezika u različitim područjima ljudske djelatnosti" (MZOŠ, 2003.). Osim metodičkih sustava i metodičkih postupaka, važnu ulogu u osnovnom obrazovanju odraslih imaju i izvori znanja. U ovome radu izvori znanja su podijeljeni prema metodičkom gledištu na primarne (znanje, informacije, djela u izvornom obliku prije nego što su podvrgnuti didaktičkom prijenosu) i sekundarne (izvorna djela prilagođena za nastavu Hrvatskoga jezika). Podatci za potrebe ovog rada prikupljeni su anketom. Evidentirana je zastupljenost primarnih i sekundarnih izvora znanja u nastavi Hrvatskoga jezika u osnovnom obrazovanju odraslih. Podatci ukazuju na eventualnu potrebu za specijaliziranim izvorima znanja u nastavi Hrvatskoga jezika kao i na njihove poželjne metodičke karakteristike.
osnovno obrazovanje odraslih ; hrvatski jezik ; metodika hrvatskoga jezika ; primarni izvori znanja ; sekundarni izvori znanja ; didaktički transfer
nije evidentirano
engleski
Primary and secondary sources of knowledge for teaching the Croatian language in Croatian institutions for basic adult education
nije evidentirano
primary adult education ; the Croatian language ; methods in teaching the Croatian language ; primary sources of knowledge ; secondary sources of knowledge ; didactic transmission
nije evidentirano
Podaci o prilogu
147-159.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika
Bežen, Ante ; Majhut, Berislav
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-7210-59-5