Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655521

Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju


Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 152 (2011), 1; 121-132 (podatak o recenziji nije dostupan, stručni rad, stručni)


Naslov
Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju
(Therapeutic interpretations in psychodrama with adolescents in a school setting)

Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 152 (2011), 1; 121-132

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, stručni rad, stručni

Ključne riječi
Terapijske interpretacije; psihodrama; psihoterapija; adolescent; okruženje
(Therapeutic interpretations; psychodrama; psychotherapy; adolescent; setting)

Sažetak
Psihodrama je akcijski oblik grupne psihoterapije. Kao sredstvo izražavanja, osim verbalizacije, primjenjuje pokreta, te govor tijela. Ona je i najinterpretativnija metoda terapije budući da se interpretacija daje putem tzv. Režiranja scena i odigravanja problema. Psihodramska terapijsko-iskustvena grupa učenika sedmih/osmih razreda osnovne škole u Zagrebu, trajala je u kontinuitetu dvije školske godine. Rabile su se najčešće psihodramske interpretacije: dvojnik (dubl), zamjena uloga i zrcaljenje. Unatoč organizacijskim poteškoćama, u grupi je postignut stalni psihoterapijski setting unutar škole, što je članovima grupe pomagalo u emocionalnom sazrijevanju, pripremajući ih na stanovit način za život u svijetu odraslih. Ponavljanjem i odigravanjem sličnih tema smanjivala se anksioznost članova, a vježbanjem uloga i važnošću igre osnaživao se interpretativni karakter psihodramske seanse, čime su adolescenti stjecali korektivno emocionalno iskustvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb