Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination (CROSBI ID 381294)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kuretić, Josipa Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination / Rončević Zubković, Barbara (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2013

Podaci o odgovornosti

Kuretić, Josipa

Rončević Zubković, Barbara

engleski

Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination

Akademsko odugovlačenje je tendencija studenata da uvijek ili gotovo uvijek odgađaju izvršenje akademskih zadataka, pri čemu to odugovlačenje uvijek ili gotovo uvijek izaziva problematične razine anksioznosti (Solomon i Rothblum, 1984). Radi se o kompleksnom fenomenu na koji utječe niz situacijskih, motivacijskih, kognitivnih i metakognitivnih čimbenika (Cao, 2012) i koji može imati negativne posljedice (Steel, 2007). Osnovni cilj ovog rada je istražiti ulogu metakognitivnih vjerovanja u odugovlačenju, te ulogu metakognitivnih vjerovanja, metakognitivnih iskustava i odugovlačenja u akademskom uspjehu. Dodatni ciljevi su provjeriti ulogu težine kolokvija i odugovlačenja u pripremi za kolokvij, te ulogu postignutog uspjeha na kolokviju, odugovlačenja i metakognitivnih iskustava u zadovoljstvu postignutim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 387 studenata različitih hrvatskih sveučilišta, a korištene su sljedeće skale: Bihevioralna mjera odugovlačenja, Upitnik odugovlačenja, Upitnik metakognicija i Upitnik metakognitivnih vjerovanja o odugovlačenju. Prikupljene su i procjene težine kolokvija, zadovoljstva postignutim uspjehom, uloženog truda i vremena te ostvareni bodovi na kolokviju. Analiza rezultata pokazala je da metakognitivna vjerovanja objašnjavaju statistički značajan dio varijance odugovlačenja. Odugovlačenje i metakognitivna iskustva (težina kolokvija i uloženo vrijeme) značajni su prediktori uspjeha na kolokviju. Težina kolokvija i odugovlačenje značajni su prediktori truda i vremena uloženog u pripremu za kolokvij. Postignuti uspjeh, uloženi trud i ponašanje odugovlačenja objašnjavaju statistički značajan dio varijance zadovoljstva postignutim uspjehom.

procrastination; metacognitive beliefs; metacognitive experiences; academic achievement

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

30.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija