Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination (CROSBI ID 381294)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuretić, Josipa
Rončević Zubković, Barbara
engleski
Metacognitive beliefs and academic achievement: The role of academic procrastination
Akademsko odugovlačenje je tendencija studenata da uvijek ili gotovo uvijek odgađaju izvršenje akademskih zadataka, pri čemu to odugovlačenje uvijek ili gotovo uvijek izaziva problematične razine anksioznosti (Solomon i Rothblum, 1984). Radi se o kompleksnom fenomenu na koji utječe niz situacijskih, motivacijskih, kognitivnih i metakognitivnih čimbenika (Cao, 2012) i koji može imati negativne posljedice (Steel, 2007). Osnovni cilj ovog rada je istražiti ulogu metakognitivnih vjerovanja u odugovlačenju, te ulogu metakognitivnih vjerovanja, metakognitivnih iskustava i odugovlačenja u akademskom uspjehu. Dodatni ciljevi su provjeriti ulogu težine kolokvija i odugovlačenja u pripremi za kolokvij, te ulogu postignutog uspjeha na kolokviju, odugovlačenja i metakognitivnih iskustava u zadovoljstvu postignutim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 387 studenata različitih hrvatskih sveučilišta, a korištene su sljedeće skale: Bihevioralna mjera odugovlačenja, Upitnik odugovlačenja, Upitnik metakognicija i Upitnik metakognitivnih vjerovanja o odugovlačenju. Prikupljene su i procjene težine kolokvija, zadovoljstva postignutim uspjehom, uloženog truda i vremena te ostvareni bodovi na kolokviju. Analiza rezultata pokazala je da metakognitivna vjerovanja objašnjavaju statistički značajan dio varijance odugovlačenja. Odugovlačenje i metakognitivna iskustva (težina kolokvija i uloženo vrijeme) značajni su prediktori uspjeha na kolokviju. Težina kolokvija i odugovlačenje značajni su prediktori truda i vremena uloženog u pripremu za kolokvij. Postignuti uspjeh, uloženi trud i ponašanje odugovlačenja objašnjavaju statistički značajan dio varijance zadovoljstva postignutim uspjehom.
procrastination; metacognitive beliefs; metacognitive experiences; academic achievement
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67
30.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka