Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 655149

Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja


Cindrić, Ivana; Andraka, Marija; Bilić-Štefan, Milka
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014, 16 (2014), 11-42 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 655149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja
(The student teachers' perspective on the significance and acquisition of teaching competences)

Autori
Cindrić, Ivana ; Andraka, Marija ; Bilić-Štefan, Milka

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014 (1848-5189) 16 (2014); 11-42

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
generičke kompetencije; metodičke vježbe; obrazovanje učitelja engleskog jezika; specifične kompetencije; učiteljske kompetencije
(generic teaching competences; pre-service teacher education; specific teaching competences; teaching competences; Teaching Practice Course)

Sažetak
Autorice prikazuju rezultate treće faze kontinuiranog istraživanja utjecaja metodičkih kolegija na razvoj samosvijesti i kompetencija studenata primarnog obrazovanja i engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Prethodne faze ovog istraživanja, započetog s prvom generacijom studenata koji studiraju prema bolonjskom procesu, fokusirale su se uglavnom na analizu ostvarenih ciljeva i postignuća kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, drugim riječima na utjecaj kolegija na razvoj samosvijesti studenata i, posljedično, na razvoj ciljnih kompetencija kolegija, koje će studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja i uspješno planiranje, pripremu i izvedbu nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Kako su analize rezultata pokazale da je utjecaj kolegija bio značajan, autorice su potaknute ovim rezultatima nastavile istraživanje s ciljem utvrđivanja stupnja do kojeg je kolegij utjecao na stjecanje nekih od generičkih i specifičnih kompetencija važnih za učitelje engleskog jezika te na formiranje mišljenja studenata o važnosti tih kompetencija i pojedinih područja znanja stjecanih tijekom cjelokupnog studija. Komparativna statistička analiza upitnika, koje su studenti pete godine dviju uzastopnih akademskih godina, 2010./2011. i 2011./2012., ispunili na početku i kraju kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, pokazala je da je cjelokupni studij 835 utjecao na razvijanje svijesti studenata o važnosti generičkih i specifičnih kompetencija i područja znanja stjecanih tijekom studija. Nadalje, pokazalo se da je i sam kolegij pozitivno utjecao na mišljenja studenata o važnosti navedenih kompetencija i područja znanja. Isto tako, tijekom kolegija studenti su, prema vlastitom mišljenju, dodatno razvili sve generičke i specifične kompetencije (osim sposobnosti korištenja Europskog jezičnog portfolija).

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Vlatka Domović, )
227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Ana Petravić, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Cindrić (autor)

Avatar Url Marija Andraka (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Cindrić, Ivana; Andraka, Marija; Bilić-Štefan, Milka
Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014, 16 (2014), 11-42 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Cindrić, I., Andraka, M. & Bilić-Štefan, M. (2014) Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014, 16, 11-42.
@article{article, year = {2014}, pages = {11-42}, keywords = {generic teaching competences, pre-service teacher education, specific teaching competences, teaching competences, Teaching Practice Course}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol.16 ; No.1/2014}, volume = {16}, issn = {1848-5189}, title = {The student teachers' perspective on the significance and acquisition of teaching competences}, keyword = {generic teaching competences, pre-service teacher education, specific teaching competences, teaching competences, Teaching Practice Course} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • Sociological Abstracts
  • SCOPUS
  • Social Sciences Citation Index
  • HRČAK
  • CSA Social Services Abstracts