Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja (CROSBI ID 197762)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cindrić, Ivana ; Andraka, Marija ; Bilić-Štefan, Milka Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja / The student teachers' perspective on the significance and acquisition of teaching competences // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 11-42

Podaci o odgovornosti

Cindrić, Ivana ; Andraka, Marija ; Bilić-Štefan, Milka

hrvatski

Kompetencije učitelja engleskog jezika iz perspektive studenata-učitelja: percepcija važnosti i stjecanja

Autorice prikazuju rezultate treće faze kontinuiranog istraživanja utjecaja metodičkih kolegija na razvoj samosvijesti i kompetencija studenata primarnog obrazovanja i engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Prethodne faze ovog istraživanja, započetog s prvom generacijom studenata koji studiraju prema bolonjskom procesu, fokusirale su se uglavnom na analizu ostvarenih ciljeva i postignuća kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, drugim riječima na utjecaj kolegija na razvoj samosvijesti studenata i, posljedično, na razvoj ciljnih kompetencija kolegija, koje će studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja i uspješno planiranje, pripremu i izvedbu nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Kako su analize rezultata pokazale da je utjecaj kolegija bio značajan, autorice su potaknute ovim rezultatima nastavile istraživanje s ciljem utvrđivanja stupnja do kojeg je kolegij utjecao na stjecanje nekih od generičkih i specifičnih kompetencija važnih za učitelje engleskog jezika te na formiranje mišljenja studenata o važnosti tih kompetencija i pojedinih područja znanja stjecanih tijekom cjelokupnog studija. Komparativna statistička analiza upitnika, koje su studenti pete godine dviju uzastopnih akademskih godina, 2010./2011. i 2011./2012., ispunili na početku i kraju kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, pokazala je da je cjelokupni studij 835 utjecao na razvijanje svijesti studenata o važnosti generičkih i specifičnih kompetencija i područja znanja stjecanih tijekom studija. Nadalje, pokazalo se da je i sam kolegij pozitivno utjecao na mišljenja studenata o važnosti navedenih kompetencija i područja znanja. Isto tako, tijekom kolegija studenti su, prema vlastitom mišljenju, dodatno razvili sve generičke i specifične kompetencije (osim sposobnosti korištenja Europskog jezičnog portfolija).

generičke kompetencije; metodičke vježbe; obrazovanje učitelja engleskog jezika; specifične kompetencije; učiteljske kompetencije

nije evidentirano

engleski

The student teachers' perspective on the significance and acquisition of teaching competences

Autorice prikazuju rezultate treće faze kontinuiranog istraživanja utjecaja metodičkih kolegija na razvoj samosvijesti i kompetencija studenata primarnog obrazovanja i engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Prethodne faze ovog istraživanja, započetog s prvom generacijom studenata koji studiraju prema bolonjskom procesu, fokusirale su se uglavnom na analizu ostvarenih ciljeva i postignuća kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, drugim riječima na utjecaj kolegija na razvoj samosvijesti studenata i, posljedično, na razvoj ciljnih kompetencija kolegija, koje će studentima omogućiti primjenu teorijskih znanja i uspješno planiranje, pripremu i izvedbu nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Kako su analize rezultata pokazale da je utjecaj kolegija bio značajan, autorice su potaknute ovim rezultatima nastavile istraživanje s ciljem utvrđivanja stupnja do kojeg je kolegij utjecao na stjecanje nekih od generičkih i specifičnih kompetencija važnih za učitelje engleskog jezika te na formiranje mišljenja studenata o važnosti tih kompetencija i pojedinih područja znanja stjecanih tijekom cjelokupnog studija. Komparativna statistička analiza upitnika, koje su studenti pete godine dviju uzastopnih akademskih godina, 2010./2011. i 2011./2012., ispunili na početku i kraju kolegija Metodičke vježbe nastave engleskog jezika, pokazala je da je cjelokupni studij 835 utjecao na razvijanje svijesti studenata o važnosti generičkih i specifičnih kompetencija i područja znanja stjecanih tijekom studija. Nadalje, pokazalo se da je i sam kolegij pozitivno utjecao na mišljenja studenata o važnosti navedenih kompetencija i područja znanja. Isto tako, tijekom kolegija studenti su, prema vlastitom mišljenju, dodatno razvili sve generičke i specifične kompetencije (osim sposobnosti korištenja Europskog jezičnog portfolija).

generic teaching competences; pre-service teacher education; specific teaching competences; teaching competences; Teaching Practice Course

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16

2014.

11-42

objavljeno

1848-5189

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija

Poveznice