Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive (CROSBI ID 602546)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive // Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 271-290

Podaci o odgovornosti

Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera

hrvatski

Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive

U radu se prikazuje stanje istraživanja u okviru novih teorijskih i istraživačkih pristupa u tumačenju simbolike i filozofskih pravaca utkanih u trima vrstama kodova (likovni, verbalni i brojevni) srednjovjekovnoga slavenskog i hrvatskog pisma – glagoljice. Potom se donosi metodičko-didaktički ogled mogućnosti implementacije rezultata istraživanja u visokoškolsku nastavu na primjeru interdisciplinarne koncepcije kolegija Filozofsko-simbolički ustroj glagoljskoga pisma izv. prof. dr. sc. Milice Lukić na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Temeljni su zadatci novih studentskih istraživačkih i umjetničkih radova u skladu s aktualizacijom vrijednosti suvremenoga društva. Preko njih se pristupa tumačenju glagoljice kao umjetničkoga i medijskog koda. Realizirani i nagrađivani studentski filmovi, predstave, plakati i posteri, mrežne stranice i uporabni predmeti umjetničke vrijednosti svjedoče o uspješnom povezivanju prošlosti i sadašnjosti, fikcije i fakcije, znanosti i umjetnosti, ali i o mogućnosti njihova pozitivnoga transfera u osnovnoškolsku nastavu. On se ostvaruje u nastavi Hrvatskoga jezika koja prema Nastavnom planu i programu (2006) predviđa sadržaje iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti (od petoga do osmoga razreda osnovne škole), a na način da se kao nastavni izvori, sredstva i metode iskoriste novonastali studentski uradci. Tako se ostvaruje unutarpredmetna korelacija između nastavnoga područja jezika i medijske kulture, ali i bogata međupredmetna korelacija za dobrobit svih sudionika nastavnoga procesa.

glagoljica; visokoškolska nastava; osnovnoškolska nastava

nije evidentirano

engleski

Glagolitic script in the teaching field of media culture for elementary school students and new perspectives

nije evidentirano

Glagolitic script; higher education system; primary school education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

271-290.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem

Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-27-4

Podaci o skupu

7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji

predavanje

15.11.2013-15.11.2013

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija