Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive (CROSBI ID 602546)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukić, Milica ; Blažević Krezić, Vera
hrvatski
Zastupljenost glagoljice u nastavnom području medijske kulture osnovnoškolaca i nove perspektive
U radu se prikazuje stanje istraživanja u okviru novih teorijskih i istraživačkih pristupa u tumačenju simbolike i filozofskih pravaca utkanih u trima vrstama kodova (likovni, verbalni i brojevni) srednjovjekovnoga slavenskog i hrvatskog pisma – glagoljice. Potom se donosi metodičko-didaktički ogled mogućnosti implementacije rezultata istraživanja u visokoškolsku nastavu na primjeru interdisciplinarne koncepcije kolegija Filozofsko-simbolički ustroj glagoljskoga pisma izv. prof. dr. sc. Milice Lukić na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Temeljni su zadatci novih studentskih istraživačkih i umjetničkih radova u skladu s aktualizacijom vrijednosti suvremenoga društva. Preko njih se pristupa tumačenju glagoljice kao umjetničkoga i medijskog koda. Realizirani i nagrađivani studentski filmovi, predstave, plakati i posteri, mrežne stranice i uporabni predmeti umjetničke vrijednosti svjedoče o uspješnom povezivanju prošlosti i sadašnjosti, fikcije i fakcije, znanosti i umjetnosti, ali i o mogućnosti njihova pozitivnoga transfera u osnovnoškolsku nastavu. On se ostvaruje u nastavi Hrvatskoga jezika koja prema Nastavnom planu i programu (2006) predviđa sadržaje iz najstarijega razdoblja hrvatske književno-jezične povijesti (od petoga do osmoga razreda osnovne škole), a na način da se kao nastavni izvori, sredstva i metode iskoriste novonastali studentski uradci. Tako se ostvaruje unutarpredmetna korelacija između nastavnoga područja jezika i medijske kulture, ali i bogata međupredmetna korelacija za dobrobit svih sudionika nastavnoga procesa.
glagoljica; visokoškolska nastava; osnovnoškolska nastava
nije evidentirano
engleski
Glagolitic script in the teaching field of media culture for elementary school students and new perspectives
nije evidentirano
Glagolitic script; higher education system; primary school education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
271-290.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas - Dijete i mediji, zbornik radova sa VII. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem
Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-27-4
Podaci o skupu
7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji
predavanje
15.11.2013-15.11.2013
Osijek, Hrvatska