Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja na razvoj komunikacijske kompetencije (CROSBI ID 602543)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Pavličević-Franić, Dunja Utjecaj jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja na razvoj komunikacijske kompetencije. 2013

Podaci o odgovornosti

Pavličević-Franić, Dunja

hrvatski

Utjecaj jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja na razvoj komunikacijske kompetencije

Cilj je nastave hrvatskoga jezika osposobljavanje učenika za jezičnu komunikaciju koja omogućuje uspješno ovladavanje nastavnim sadržajima i funkcionalno uključivanje u cjeloživotno obrazovanje (PiP, MZOŠ, 2006). Budući da u procesu ovladavanja jezikom nije riječ samo o usvajanju jezikoslovnih sadržaj i komunikacijskoj osnovici sporazumijevanja, nego i o razvoju psihosocijalnih sposobnosti, komuniciranje na materinskome jeziku istaknuto je u Zajedničkome europskome referentnome okviru za jezike kao prva i najvažnija od osam ključnih kompetencija (ŠK, 2005). Stoga se od od svih sudionika izobrazovnoga procesa očekuje poticanje i razvoj jezičnih kompetencija - ponajprije komunikacijske, a potom i lingvističke kompetencije. Dijete u jezičnu komunikaciju ulazi slušanjem i oponašanjem odraslih govornika određene jezične zajednice, zatim se uključuju procesi ponavljanja i razumijevanja te jezične djelatnosti govorenja. Nakon razdoblja predškole, u školskoj se dobi razvijaju složenije jezične djelatnosti kao što su čitanje i pisanje, ali se i nadalje ne bi smjele zanemarivati bazične djelatnosti slušanja i govorenja. Na žalost, nastavna praksa i provedena znanstvena istraživanja (Vilke, 1991., 2007 ; Pavličević-Franić, 2005., 2011 ; Aladrović-Slovaček, 2008., 2011. ; Jelaska, 2007), ukazuju na činjenicu da se upravo osnovnim jezičnim djelatnostima slušanja i govorenja posvećuje nedovoljno pozornosti. Svrha je ovoga rada, stoga, ukazati na izrazitu važnost receptivne sposobnosti slušanja i produktivne sposobnosti govorenja u nastavi hrvatskoga jezika i izražavanja, budući da je riječ o temeljnim jezičnim djelatnostima nužnima za usvajanje i uporabu hrvatskoga jezika.

komunikacijska kompetencija; lingvistička kompetencija; jezične djelatnosti; sposobnost slušanja; sposobnost govorenja

nije evidentirano

engleski

Influence of language competences of listening and speaking on development of communicative competence

nije evidentirano

communicative competence; linguistic competence; language skills; competence of listening; competence of speaking

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Peti simpozij učitelja hrvatskoga jezika

ostalo

14.11.2013-16.11.2013

Vodice, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija