Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia (CROSBI ID 197704)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Ban, Marina ; Svalina, Vesna Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia // Život i škola = Life and school, 30 (2013), 2; 172-191

Podaci o odgovornosti

Ban, Marina ; Svalina, Vesna

hrvatski

Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia

Ideja o potrebi glazbenoga opismenjivanja djece javlja se još u Srednjem vijeku. Od tada pa do današnjih dana glazbeni pedagozi i teoretičari neprestano se bave pitanjem kako ostvariti uspješno glazbeno opismenjivanje, odnosno kako djecu glazbeno opismeniti na što brži i na što jednostavniji način. Intenzivne i dugogodišnje rasprave rezultirale su pojavom različitih pristupa svladavanju intonacije, odnosno različitih metoda intonacije i ritma, od kojih smo pojedine predstavili i u ovom radu. Budući da je za stjecanje prave glazbene pismenosti potrebno dugotrajno i intenzivno vježbanje, taj se proces najuspješnije ostvaruje u stručnim glazbenim školama na nastavi solfeggia. Inače, solfeggio je nastavni predmet koji se organizira upravo s ciljem uspostavljanja i razvijanja intonacijskih i ritamskih znanja i vještina učenika. Metode intonacije najčešće razlikujemo po tome jesu li one relativne ili apsolutne. Od relativnih metoda u radu smo posebno izdvojili metodu tonik-solfa, metodu tonika-do, brojčane metode, Münnichov sustav Jale, funkcionalni pristup Miodraga Vasiljevića, Kodályjevu metodu i tzv. funkcionalnu metodu Elly Bašić. Od metoda apsolutne intonacije izdvojene su apsolutna solmizacija, abecediranje, metoda tonskih riječi C. Eitza (Tonwort) i Solfeggio Rudolfa Matza. Relativne metode lakše su od apsolutnih jer se uz njih ostvaruju bolji rezultati na samom početku rada te se brže razvija vještina pjevanja u različitim tonalitetima. Prednosti apsolutnih metoda su bolje intoniranje atonalne glazbe, odnosno tonalne glazbe koja obiluje kromatikom ili učestalim modulacijama, kao i bolja usklađenost s početnom nastavom instrumenta. Uspjeh u procesu stjecanja glazbene pismenosti ne ovisi samo o metodi intonacije, nego i o tome ostvaruje li se taj proces sustavno, uz intenzivno vježbanje i na metodički primjeren način.

glazbeno opismenjivanje; pristup svladavanju intonacije; način imenovanja tonova; solfeggio; metode relativne intonacije; metode apsolutne intonacije

http://hrcak.srce.hr/index.php? show=clanak&id_clanak_jezik=194921

engleski

Different approaches to mastering intonation in solfeggio lessons

nije evidentirano

musical literacy; approach to mastering intonation; appointment of notes; solfeggio; methods of relative intonation; methods of absolute intonation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30 (2)

2013.

172-191

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija