Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 654894

Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia


Ban, Marina; Svalina, Vesna
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2013), 2; 172-191 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Različiti pristupi svladavanju intonacije u nastavi solfeggia
(Different approaches to mastering intonation in solfeggio lessons)

Autori
Ban, Marina ; Svalina, Vesna

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 30 (2013), 2; 172-191

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Glazbeno opismenjivanje; pristup svladavanju intonacije; način imenovanja tonova; solfeggio; metode relativne intonacije; metode apsolutne intonacije
(Musical literacy; approach to mastering intonation; appointment of notes; solfeggio; methods of relative intonation; methods of absolute intonation)

Sažetak
Ideja o potrebi glazbenoga opismenjivanja djece javlja se još u Srednjem vijeku. Od tada pa do današnjih dana glazbeni pedagozi i teoretičari neprestano se bave pitanjem kako ostvariti uspješno glazbeno opismenjivanje, odnosno kako djecu glazbeno opismeniti na što brži i na što jednostavniji način. Intenzivne i dugogodišnje rasprave rezultirale su pojavom različitih pristupa svladavanju intonacije, odnosno različitih metoda intonacije i ritma, od kojih smo pojedine predstavili i u ovom radu. Budući da je za stjecanje prave glazbene pismenosti potrebno dugotrajno i intenzivno vježbanje, taj se proces najuspješnije ostvaruje u stručnim glazbenim školama na nastavi solfeggia. Inače, solfeggio je nastavni predmet koji se organizira upravo s ciljem uspostavljanja i razvijanja intonacijskih i ritamskih znanja i vještina učenika. Metode intonacije najčešće razlikujemo po tome jesu li one relativne ili apsolutne. Od relativnih metoda u radu smo posebno izdvojili metodu tonik-solfa, metodu tonika-do, brojčane metode, Münnichov sustav Jale, funkcionalni pristup Miodraga Vasiljevića, Kodályjevu metodu i tzv. funkcionalnu metodu Elly Bašić. Od metoda apsolutne intonacije izdvojene su apsolutna solmizacija, abecediranje, metoda tonskih riječi C. Eitza (Tonwort) i Solfeggio Rudolfa Matza. Relativne metode lakše su od apsolutnih jer se uz njih ostvaruju bolji rezultati na samom početku rada te se brže razvija vještina pjevanja u različitim tonalitetima. Prednosti apsolutnih metoda su bolje intoniranje atonalne glazbe, odnosno tonalne glazbe koja obiluje kromatikom ili učestalim modulacijama, kao i bolja usklađenost s početnom nastavom instrumenta. Uspjeh u procesu stjecanja glazbene pismenosti ne ovisi samo o metodi intonacije, nego i o tome ostvaruje li se taj proces sustavno, uz intenzivno vježbanje i na metodički primjeren način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Http://hrcak.srce.hr/index.php? show=clanak&id_clanak_jezik=194921



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Svalina, (306985)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing
  • Emerald Management Reviews
  • Ulrichs Serials Analysis System
  • Hrčak - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske