Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE (CROSBI ID 197657)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2(10); 179-194

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

PEDAGOGIJSKO UTEMELJENJE UČITELJSKE ETIKE

Ustanovljujući zanemarenost ili potpunu isključenost temata pedagoškog etosa u okviru brojnih koncepata empirijsko-znanstvene pedagogije, s jedne, i aktualnim stanjem u školstvu aktualiziranu potrebu uspostavljanja navlastito pedagogijske perspektive učiteljske profesije, s druge strane, autorica nastoji pojasniti u čemu je navlastitost pedagogijske perspektive i pokazati da se etičke norme učiteljskog poziva mogu izvesti iz i legitimirati samo određenim shvaćanjem odgojnog fenomena (a ne učiteljima postaviti izvana u obliku pravila, pravnih, moralnih i inih normi ponašanja). Konzenkventno tom stavu različiti koncepti odgoja impliciraju i različite etičke norme, primjerice kritičko-pragmatička, duhovnoznanstvena i empirijska pedagogija imaju različite profesionalne etose i njihovo rekonstruiranje bilo bi vrijedno napora. Duhovno znanstvena (kulturna, filozofijska) pedagogija izvođenje i argumentiranje profesionalno-etičkih normi tradicionalno drži navlastito svojom zadaćom i oslonivši se na tu tradiciju, autorica pokazuje mogućnost utemeljenja učiteljskog etosa u i izvođenje opće-etičkih normi iz «pedagoškog odnosa» kao kategorijalnog pedagogijskog pojma. U uspostavljanju profesionalnoetičkog dikursa učiteljskog poziva polazište je pedagoška perspektiva, a posebnost pedagoškog u odnosu na sva ostala socijalna djelovanja je u zahtijevanju autonomnosti i odgovornosti učitelja za cjeloviti razvoj čovjek, primarne usmjerenosti odgojne i nastavne djelatnosti na čovjeka, dijete i adolescenta, i zahtijevanju odgoja i nastave radi prava svakog pojedinca da postane ono što on jeste, da razvije samopouzdanje u svoje snage i motivaciju da ih (za opće dobro) koristi. Ključne riječi: učitelj, učiteljska etika, znanosti o odgoju, duhovnoznanstvena pedagogija.

učitelj; učiteljska etika; znanosti o odgoju; duhovnoznanstvena pedagogija

nije evidentirano

engleski

THE PEDAGOGICAL FOUNDATION OF TEACHERS’ ETHICS

nije evidentirano

teacher; educational sciences; professional ethos

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2(10))

2005.

179-194

objavljeno

1332-0513

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija