Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovna sredina i udžbenici kao determinante nastavnog procesa (CROSBI ID 602132)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Obrazovna sredina i udžbenici kao determinante nastavnog procesa // Nastava i učenje: kvalitet vaspitno-obrazovnog procesa / Nikolić, Radmila (ur.). Užice, 2013. str. 41-52

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Obrazovna sredina i udžbenici kao determinante nastavnog procesa

Ciljevi i ishodi učenja koji se očekuju od današnje škole razlikuju se od očekivanja koja su pred školu postavljana prije pedeset ili 350 godina. Naime, prije 350 godina je Jan Amos Komensky objavio svoje najvažnije djelo (Velika didaktika) koje je značajno uvjetovalo način poučavanja i uređenje prostora u kojima će se poučavati u toku proteklih tristo i pedeset godina. U učionicama možemo, međutim, još uvijek pronaći istu opremu raspoređenu na isti način kao i prije 350 godina. Čak i najnovija informatička tehnologija oponaša didaktičku logiku i rješenja iz doba 17. vijeka: mnogo stolica poredanih u tri ili četiri kolone te oprema za prikazivanje onoga što će učenici morati nekoliko sati gledati i slušati, gledajući jedan drugome u zatiljak. Dakle, uloga subjekata koji uče je i danas, dominantno sjediti, slušati i gledati. Suvremene ploče poznate pod imenom pametne ploče (engl. smart bord) i dalje su više u funkciji pomaganja rada nastavnika koji predaje i pokazuje negoli u funkciji pomaganja individualnih aktivnosti učenika. Uz pametnu ploču u jednom trenutku može biti aktivan samo jedan učenik (ili subjekt)! Uz pitanje uređenja i opremanja prostora za učenje i poučavanje i danas je nezaobilazna uloga udžbenika. O udžbenicima je pisao i već spomenuti Komensky, ali danas imamo nove spoznaje o pripremi i korištenju udžbenika. Udžbenik bi trebao biti dopunski izvor znanja i medij koji potiče učenike na raznovrsne aktivnosti. Koliko su današnji udžbenici u mogućnosti zadovoljiti potrebe učenika i očekivanja učitelja i drugih stručnjaka? Prati li didaktičko oblikovanje udžbenika spoznaje o psihologiji učenja i teorijama nastave i škole? To su neka od pitanja na koja autor nastoji odgovoriti uz analizu sredine u kojoj se odvija odgojno-obrazovni proces, zatim razmatranje organizacije i uređenja prostora za učenje i poučavanje te druge medije koji se koriste za aktivnosti učenika i učitelja.

ciljevi učenja; obrazovna sredina; nastavni proces; nastavne strategije; nastavni mediji; udžbenik

nije evidentirano

engleski

Educational Environment and Textbooks as Determinants of the Teaching Process

nije evidentirano

learning objectives; educational environment; teaching process; teaching strategies; textbook

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-52.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastava i učenje: kvalitet vaspitno-obrazovnog procesa

Nikolić, Radmila

Užice:

978-86-6191-015-9

Podaci o skupu

Nastava i učenje - kvalitet vaspitno-obrazovnog procesa

pozvano predavanje

08.11.2013-08.11.2013

Užice, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija